PostNL bereikt overeenstemming over management buy-out van Whistl

Den Haag, 30 juli 2015 – PostNL en het management van Whistl hebben op de belangrijkste punten overeenstemming bereikt over een management buy-out van Whistl. Deze overeenkomst is de uitkomst van PostNL’s strategische heroverweging van zijn activiteiten in het Verenigd Koninkrijk. PostNL is op basis hiervan van mening, dat een management buy-out goed is in het belang van alle belanghebbenden. Whistl zal zo in staat zijn om zijn winstgevende activiteiten verder uit te bouwen en zijn positie in het Verenigd Koninkrijk verder te versterken.

Onderdeel van de transactie is dat PostNL een belang van 17,5% in Whistl zal behouden en als aandeelhouder de activiteiten van Whistl zal blijven ondersteunen. De transactie zal naar verwachting een negatieve impact hebben op het geconsolideerde eigen vermogen van PostNL van tussen de €20 en €25 miljoen.

De overeenkomst zal naar verwachting later dit jaar worden afgerond. Daarvoor moet onder andere de financiering van de management buy-out rond zijn.

Whistl is het tweede postbedrijf in het Verenigd Koninkrijk met zijn activiteiten: collectie & sorteren en internationaal, reclamefolders, pakketten en logistieke activiteiten.