Eén plek voor verzenden en ontvangen van post en pakketten

PostNL opent 3,7 miljoen online postkantoren

Den Haag, 13 maart 2015

Nu kunnen klanten bij PostNL op één plek alle post- en pakketzaken regelen. Dat kan via de vernieuwde website en via de PostNL app. Daar regelen zij het ontvangen en op een andere tijd bezorgen van een pakket na de eerste bezorgpoging. Ook het verzenden van post en pakketten is vanaf deze plek mogelijk.

3,7 miljoen online postkantoren

PostNL ziet dat consumenten steeds meer zaken online regelen en speelt daar op in. Zo zijn versturen en ontvangen van pakketten en post bij elkaar gebracht. Hiermee kan de klant al zijn postzaken regelen wanneer en waar hij maar wil via computer, tablet of smartphone. Hij beschikt daarmee over zijn eigen online postkantoor.

Overzichtelijk en efficiënt

Met de nieuwe webapplicatie van PostNL, bereidt de klant het verzenden van een brief of een pakket online voor. Hij frankeert een pakket of poststuk met een geprinte pakket- of postzegel. Daarna levert hij de zending af op een van de vele PostNL postkantoren en pakketpunten in de buurt. Online voorbereiden bespaart tijd, het is voordeliger en overzichtelijker. Zowel de verzender als de ontvanger kan de bestelling volgen in het overzicht ‘Onderweg’. Mocht de ontvanger de eerste bezorging gemist hebben, dan kan hij zijn bestelling op een gewenst tijdstip naar een PostNL postkantoor of pakketpunt sturen.