Topdrukte bij PostNL: 1 miljoen pakketjes per dag

1 op de 7 huishoudens ontvangt een pakket van de Sint

Den Haag, 24 november 2015 - In aanloop naar pakjesavond vormt PostNL één van de belangrijkste hulptroepen van de Sint. De pakkettensorteercentra draaien op volle toeren: tijdens de drukke periode bezorgt PostNL op de piekdagen 1 miljoen pakketjes. De 3.100 pakketbezorgers stellen alles in het werk om de pakketjes op tijd te bezorgen, zodat iedereen onbezorgd kan genieten van een heerlijke Sinterklaasavond.

Infographic topdrukte bij PostNL

Tijdens de piekdagen*:

  • bezorgt PostNL bij 1 op de 7 huishoudens een pakketje;
  • worden er in 18 sorteercentra in totaal meer dan een miljoen pakketten gesorteerd;
  • bezorgt PostNL 50% meer pakketten dan op een normale bezorgdag;
  • zijn er 500 extra pakketbezorgers onderweg.

Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur PostNL Pakketten & Logistiek Benelux: “Op de dagen voor Sinterklaas en in de decembermaand is er topdrukte in de sorteercentra. Deze periode is dé tijd om je familie en vrienden te laten weten dat je aan ze denkt. Ik ben er trots op dat we, als de hulptroepen van Sinterklaas, alle pakketten kunnen bezorgen. Via sommige webshops kan dat zelfs op de dag van bestelling. Handig als je op het laatste moment nog een cadeautje nodig hebt.”

Sorteercentrum Waddinxveen

Bezorgen waar en wanneer je maar wilt

Sinterklaas doet steeds vaker inkopen via het internet. In plaats van stad en land te doorkruisen op zoek naar cadeaus, kiest de Sint voor het gemak van online winkelen. De cadeautjes voor pakjesavond laat Sint bij voorkeur thuis bezorgen, op een zelf gekozen bezorgmoment. Van maandag tot en met vrijdag is dit mogelijk tot 21:30 uur. PostNL bezorgt ook in het weekend. Consumenten wordt het gemakkelijker gemaakt om het pakket ergens anders te laten leveren: zo is het mogelijk om een pakket te laten bezorgen bij één van de 2.600 PostNL locaties of in een pakketautomaat op een aantal grote NS-stations en Schiphol Plaza.

* Piekdagen: de drukste bezorgdagen vallen vooral op dinsdag. Dit is het gevolg van alle bestellingen die consumenten in het weekeinde doen.