PostNL neemt digitale marketingbureaus Yourzine en Searchresult over

Bundeling activiteiten data-gedreven marketing

Den Haag, 4 oktober 2016 - PostNL neemt de online marketingbureaus Yourzine en Searchresult over. Samen met PostNL-onderdelen Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia gaan zij vanaf 1 januari 2017 een nieuw bedrijf vormen. Deze overname past in de strategie van PostNL om toegevoegde waarde aan klanten te bieden op het vakgebied van data-gedreven online marketing. Directeuren Gert-Jan Delcliseur (Searchresult) en Michiel van Riemsdijk (Yourzine) nemen actief deel in de nieuwe onderneming.

Nieuw bedrijf

Het nieuwe bedrijf wordt een samenstelling van de vier bedrijven. PostNL is op die manier nog beter in staat om klanten onder andere te helpen bij het gericht identificeren van nieuwe klanten, deze te behouden en meer waarde uit het klantcontact te halen. De combinatie van kennis, technologie, unieke data en de beste mensen in het vakgebied maakt dat mogelijk. Zoals het verhogen van het rendement op online adverteren, geïntegreerde e-mail, social media en direct mail campagnes en loyalty programma’s. Gert-Jan Delcliseur en Michiel van Riemsdijk, de huidige directeuren van respectievelijk Searchresult en Yourzine vormen, samen met Menno Worst van PostNL, de directie van het nieuwe bedrijf.

Bundelen van krachten

Door de krachten van de bedrijven te bundelen heeft PostNL alle marketingdisciplines in huis: van strategieontwikkeling, datamanagement, campagnemanagement tot en met verantwoording van de behaalde doelen. Met een effectieve inzet van verschillende kanalen. Het nieuw te vormen bedrijf start met zo’n 250 grote klanten in de sectoren Retail, Automotive, Media, Telecommunicatie, Finance, Energie & Utilities, Leisure en Uitgeverijen. Daarnaast heeft het bedrijf de ambitie om nog meer klanten in het midden- en kleinbedrijf aan te trekken.

Persbriefing 7 oktober

Op 7 oktober om 10.00 uur vindt in Amsterdam de jaarlijkse persbriefing van Yourzine en Searchresult plaats. Tijdens die briefing waarop ook Arno van Bijnen, Commercieel Directeur van PostNL aanwezig zal zijn, zal meer achtergrond worden gegeven over het nieuwe bedrijf en zijn plannen. Belangstellende media kunnen zich aanmelden bij: Text100 Benelux, Sophia Heemskerk, T: (0031) 20 530 4333, M: +31 6 3876 1123