Jan Bos treedt in de loop van het tweede kwartaal 2018 terug als CFO van PostNL

Den Haag, 29 november 2017 - Jan Bos treedt in de loop van het tweede kwartaal 2018 terug als CFO van PostNL.

Na een carrière van bijna 25 jaar bij PostNL, waarvan de laatste 7 jaar als CFO, heeft Jan Bos de Raad van Commissarissen te kennen gegeven terug te zullen treden. Hij zal op een nog te bepalen datum na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 2018 terugtreden, welke datum zal afhangen van de datum van benoeming van de nieuwe CFO om een goede overdracht te faciliteren. De heer Bos blijft tenminste tot die tijd voor PostNL beschikbaar. De Raad van Commissarissen zal zo snel mogelijk starten met het zoeken naar een geschikte opvolger/-ster en streeft er daarbij naar deze uiterlijk bij de oproep voor de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 2018 aan te kondigen.

Jan Bos, CFO PostNL: “Ik kijk met veel plezier en dankbaarheid terug op de periode dat ik een bijdrage heb mogen leveren aan de ontwikkeling en transformatie van PostNL. Gedurende mijn periode als CFO heb ik samen met Herna Verhagen PostNL financieel een gezond bedrijf zien worden. Inmiddels werken we met de nieuwe Executive Committee en onze medewerkers hard aan de versnelling van de transformatie om de aanbieder van post- en logistieke diensten in de Benelux te zijn. Ik heb besloten om voor het einde van mijn benoemingstermijn terug te treden, omdat ik na een bijna 25-jarige carrière bij PostNL uit zie naar een nieuwe uitdaging. Door mijn vertrek nu al aan te kondigen, kan ik bijdragen aan een goede overdracht en kan ik mij in alle openheid oriënteren op mijn volgende stap.”

Herna Verhagen, CEO PostNL: “Hoewel ik Jan's beslissing waardeer en accepteer, ga ik hem missen. Als collega en als mens betekent hij veel voor mij en hebben we samen veel meegemaakt. Gelukkig werken we de komende maanden nog samen en sluiten we daarna een mooie periode af.”

Jacques Wallage, voorzitter van de Raad van Commissarissen van PostNL: “We vinden het erg jammer dat Jan heeft besloten te stoppen, maar we respecteren zijn beslissing en zijn blij dat hij zolang zal aanblijven als nodig is om zijn opvolging in goede banen te leiden. Jan heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van PostNL en we zijn hem zeer dankbaar voor zijn inzet, toewijding en loyaliteit. Ik denk dat ik namens iedereen binnen PostNL kan zeggen dat we hem zullen missen. We wensen hem veel succes met zijn volgende stap in zijn loopbaan”.