PostNL kondigt voornemen aan tot herbenoeming Herna Verhagen als CEO
Jan Nooitgedagt, voorzitter van de Raad van Commissarissen van PostNL: “We zijn heel blij dat Herna opnieuw beschikbaar is voor PostNL in deze belangrijke periode. PostNL is bezig met een strategische transformatie om dè postale en e-commerce logistieke dienstverlener in de Benelux te worden. Daarnaast zijn er belangrijke stappen gezet om op korte termijn tot consolidatie in de Nederlandse postmarkt te komen. Met haar kennis, ervaring en netwerk is Herna de aangewezen persoon om deze ontwikkelingen te leiden. De voorgenomen herbenoeming zorgt voor continuïteit en ondersteunt de verdere transformatie van PostNL in de komende jaren.”
H. W. P. M. A. (Herna) Verhagen (1966, Nederlands) kwam in 1991 in dienst bij een van de rechtsvoorgangers van PostNL als sales manager. Zij heeft daarna onder andere gewerkt als directeur Commercie, coördinerend directeur Post Nederland en directeur Group HR bij TNT.
Herna Verhagen werd voorzitter van de Raad van Bestuur op 24 april 2012. Zij is lid van de Raad van Bestuur van PostNL N.V. sinds 31 mei 2011. In april 2015 heeft de Raad van Commissarissen haar voor een tweede termijn van vier jaar benoemd tot lid van de Raad van Bestuur. Deze benoeming loopt af bij de sluiting van de Jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders in 2019.
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Al ruim 220 jaar bezorgen we bijzondere momenten. We willen de favoriete bezorger zijn door het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. We vernieuwen door moderne logistiek, digitale toepassingen en communicatiekanalen te combineren. Elke dag kijken we hoe het beter kan. Van de PostNL-app en de postzegelcode tot duurzaam vervoer en stadslogistiek. Met 38.000 collega’s staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 800.000 pakketten en 7 miljoen brieven.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €2,8 miljard in 2018, waarvan 48% afkomstig uit e-commerce activiteiten.