Meer dan 50% van de omzet van PostNL gerelateerd aan e-commerce
Lees het hele persbericht:
Engelse versie (geheel)
Nederlandse versie
Herna Verhagen, CEO PostNL: “Dit jaar bouwen we door aan een sterke basis voor verdere groei. Stap voor stap realiseren we onze strategie om uit te groeien tot de favoriete bezorger van de klant in zowel post als e-commerce logistieke diensten.
In het eerste kwartaal van 2019 kwam 51% van onze omzet uit e-commerce activiteiten, een bewijs dat we onze transformatie realiseren. Het onderliggende cash bedrijfsresultaat was ongeveer gelijk aan vorig jaar. We blijven ons richten op het verbeteren van de operationele resultaten bij Pakketten en houden aandacht voor het realiseren van onze kostenbesparingsplannen bij Mail in Nederland. We bevestigen onze vooruitzichten voor 2019.
Vandaag organiseren we onze Capital Markets Day ‘Focus on our potential’. We zullen toelichten hoe we de balans tussen aanhoudende volumegroei, winstgevendheid en cashflow bij Pakketten verder gaan verbeteren.”
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Al ruim 220 jaar bezorgen we bijzondere momenten. We willen de favoriete bezorger zijn door het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. We vernieuwen door moderne logistiek, digitale toepassingen en communicatiekanalen te combineren. Elke dag kijken we hoe het beter kan. Van de PostNL-app en de postzegelcode tot duurzaam vervoer en stadslogistiek. Met 38.000 collega’s staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 800.000 pakketten en 7 miljoen brieven.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €2,8 miljard in 2018, waarvan 48% afkomstig uit e-commerce activiteiten.