Onderliggend cash bedrijfsresultaat stijgt met € 8 miljoen naar € 41 miljoen in Q2 2019
Lees het hele persbericht:
Herna Verhagen, CEO PostNL: “Het onderliggend cash bedrijfsresultaat steeg in het tweede kwartaal tot € 41 miljoen en we bevestigen onze verwachtingen voor 2019. In overeenstemming met ons dividendbeleid en rekening houdend met onze financiële resultaten over het eerste halfjaar 2019 hebben we ons interimdividend 2019 vastgesteld op € 0,08 per aandeel. In de eerste helft van 2019 was 51% van onze omzet afkomstig uit e-commerce gerelateerde activiteiten.
In de uitvoering van onze strategie gericht op onze kernmarkten in de Benelux hebben we goede vorderingen geboekt met het verkoopproces van zowel Nexive als Postcon. Vanmorgen hebben we aangekondigd dat we een overeenkomst hebben bereikt over de verkoop van de activiteiten van Postcon. Wij verwachten de transactie voor eind 2019 af te ronden.
We zijn op dit moment in afwachting van het definitieve besluit van de ACM over de voorgenomen consolidatie door de samenvoeging van de postnetwerken van PostNL en Sandd. Als de ACM geen vergunning afgeeft voor deze consolidatie dan hebben de partijen de intentie om goedkeuring te vragen aan de staatssecretaris van Economische Zaken op basis van gewichtige redenen van algemeen belang, zoals gedefinieerd in artikel 47 van de mededingingswet.”
Gepubliceerd op 5 augustus 2019 om 07.00 uur
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Al ruim 220 jaar bezorgen we bijzondere momenten. We willen de favoriete bezorger zijn door het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. We vernieuwen door moderne logistiek, digitale toepassingen en communicatiekanalen te combineren. Elke dag kijken we hoe het beter kan. Van de PostNL-app en de postzegelcode tot duurzaam vervoer en stadslogistiek. Met 38.000 collega’s staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 800.000 pakketten en 7 miljoen brieven.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €2,8 miljard in 2018, waarvan 48% afkomstig uit e-commerce activiteiten.