Contact opnemen en openingstijden

We zijn dagelijks met vele duizenden collega’s druk in de weer om alle pakketten en brieven te bezorgen. We doen daarbij hun uiterste best om alles goed te laten verlopen, maar soms gaat er helaas toch iets mis. Gelukkig hebben we een klantenservice vol gemotiveerde collega's die elke dag onze klanten zo goed mogelijk proberen te helpen!

Hoe neem ik contact op?

Je neemt contact met ons op via onze digitale collega Daan. Klik op de knop onderaan deze pagina om Daan te openen. Kies op welke manier je contact met ons wilt. Daan stelt je een aantal vragen en verbindt je daarna door. Welke contactopties Daan laat zien, hangt af van het moment dat je contact met ons zoekt. Je vindt het overzicht van de openingstijden in het schema hieronder.

Op welke dagen en tijden kun je contact met ons opnemen?

Stel je vraag via:Op:Vanaf:Tot:
ChattenMaandag t/m vrijdag
Zaterdag
8.30 uur
9.00 uur
20.00 uur
16.00 uur
BellenMaandag t/m vrijdag
Zaterdag
8.30 uur
9.00 uur
20.00 uur
16.00 uur
FacebookMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur
TwitterMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur
Handgeschreven briefMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur
Online klacht indienenMaandag t/m vrijdag09.00 uur18.00 uur
Digitale collega (chatbot) DaanMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur

Hoe lang duurt het voordat ik iemand spreek of een reactie krijg?

  • Als je met een collega wilt chatten of bellen word je via Daan in de wachtrij geplaatst. Je krijgt meteen iemand aan de lijn of je moet een paar minuten wachten. Dat hangt af van hoe druk het is. 
  • Wanneer je via Facebook of Twitter een vraag stelt, krijg je meestal binnen 1 dag reactie. 
  • Stuur je ons een brief? Dan ontvang je binnen 10 werkdagen (maandag t/m vrijdag) een reactie. 
  • Dien je online een klacht in, dan kies je zelf in welke vorm je contact met de klantenservice wil hebben. Je kunt bellen of chatten, of aangeven dat je een reactie wilt ontvangen per e-mail. Als je voor deze laatste optie kiest, dan ontvang je binnen 3 werkdagen (maandag t/m vrijdag) een reactie.

Waar vind ik het telefoonnummer van de klantenservice?

Waarom heeft PostNL geen e-mailadres?

Waarom moet ik contact opnemen via Daan?

Hoe kan ik een klacht indienen?