Wat kan ik met de PostNL-app?
De PostNL-app maakt het versturen en ontvangen van pakketten en post extra gemakkelijk. Je kunt er je pakket mee volgen. Maar je kunt ook zien wanneer de bezorger langs komt, welke post er naar je onderweg is en nog veel meer. Op deze pagina lees je wat je allemaal kunt met de app.
Kan ik postzegels kopen in de PostNL-app?
Dat kan! Het is misschien wel een ander soort postzegel dan je gewend bent. Via de PostNL-app koop je een postzegelcode. Deze schrijf je op de plek waar je normaal een postzegel plakt. Je brief of kaart kan dan direct op de bus. De code is 5 dagen geldig.
Hoe wijzig ik mijn bezorgmoment in de PostNL-app?
Je kunt je bezorgmoment wijzigen vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen tot de status van het pakket op ‘gesorteerd’ staat.
- Open de app
- Klik op het pakket waarvan je het bezorgmoment wil wijzigen
- Klik op ‘bezorging wijzigen’
- Kies je bezorgmoment of het PostNL-punt
Ik krijg een foutmelding in de PostNL-app
Wat vervelend! Je kunt een paar dingen proberen om dit op te lossen:
- Controleer of je de nieuwste versie van de app geïnstalleerd hebt
- Controleer of je telefoon geüpdatet is
- Wacht even en probeer het later nog een keer, het kan zijn dat de foutmelding snel is opgelost
Heb je dit geprobeerd en blijft de foutmelding een probleem? Neem dan contact met ons op via de contactopties onderaan de pagina. Het kan handig zijn om een screenshot te maken van de foutmelding, zodat de klantenservice je beter kan helpen.
Is de PostNL-app veilig?
Ja, onze app is veilig. We bieden onze app aan in Play Store (Android) en Appstore (IOS). De knoppen op onze website verwijzen naar de juiste app. Heb je een sms ontvangen met hierin een link om onze app te downloaden? Dan heb je waarschijnlijk een bericht ontvangen van internetcriminelen. We vragen je nooit om de PostNL-app te downloaden via een link of via een sms. Lees hier meer over het herkennen van de nep PostNL-app.