Bezorging pakket

Wanneer bezorgen we uw pakket?

Gebruik uw postcode en barcode om uw pakket in de gaten te houden. Zo weet u wanneer het zijn eindbestemming bereikt! Dat kan eenvoudig online. Bent u de eerste keer niet thuis? Dat kan. We proberen het pakket dan bij uw buren te bezorgen. Of we komen de volgende dag bij u terug.

Verwacht u een pakket uit het buitenland? Ga dan naar Pakket uit het buitenland.

Volg uw pakket

Adres van de ontvanger is in:

Bepaal zelf de bezorgtijd – en plaats

Komt het bezorgmoment u niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer u uw pakket wilt ontvangen. Dat kan al vóórdat we het pakket bij u voor de eerste keer komen bezorgen. Zo mist u nooit een pakket!

Wijzig uw bezorgmoment:

  • naar een ander moment (overdag of 's avonds)
  • of laat het pakket bezorgen bij een PostNL-locatie
Wijzig uw bezorging

Gebruikt u de PostNL-app? Zet dan de notificaties aan en u krijgt bericht zodra u de bezorging kunt wijzigen.

Download de app

App StoreGoogle play

Bezorger gemist?

Als u niet thuis bent proberen we het pakket eerst te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan laten we een bericht voor u achter. We komen dan de volgende werkdag nogmaals langs met uw pakket.

Lukt het ook de tweede keer niet om uw pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor u op een PostNL-locatie bij u in de buurt. U heeft dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Tip: Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als u uw pakket ophaalt. Wij mogen het pakket anders niet aan u meegeven.

Wijzig uw bezorging

Geen bezorging bij de buren

Geef het aan als u liever niet wilt dat uw pakket wordt bezorgd bij de buren. Dat kan bij de webwinkel waar u de bestelling plaatst. We zorgen er dan voor, dat het pakket alleen bij u thuis wordt bezorgd. Bij een aangetekend pakket of bij een pakket met betaalservice of verzekerservice, bezorgen we ook alleen bij u thuis.

Hoe laat komen we bij u langs?

Vul hier uw postcode en huisnummer in als u geen barcode heeft, maar wel wilt weten hoe laat u de bezorger kunt verwachten.

Bezorging van uw pakket zonder aan te bellen

Het kan voorkomen dat we uw pakket bezorgen, zonder bij u aan te bellen. Dit komt voor in de volgende situaties:

  • de zending past door de brievenbus
  • de zending is niet aangetekend en bevat geen aanvullende dienst zoals de verzekerservice of betaalservice.

Pakketten uit niet-EU-landen

Verwacht u een pakket uit een land buiten de EU? Het is goed om dan rekening te houden met extra kosten (inklaringskosten, btw of invoerrechten). Wij doen de douaneaangifte voor uw pakket. Wilt u deze kosten niet betalen? Dan kunt u het pakket weigeren. Wij sturen het pakket dan terug naar de afzender.

Douanerechten, btw of andere invoerheffingenInklaringskosten
EMS-zendingen (Express Mail Service)€ 17,50
Postzendingen€ 13,00
Meer over inklaringskosten

Pakket verkeerd bezorgd of zoek

Is er een pakket bij u bezorgd, dat niet voor u bestemd is? Laat het ons weten. Neem contact op met onze klantenservice 0900 – 0990 (lokaal tarief).

Is uw pakket zoekgeraakt? Kijk dan via Track & Trace of en waar de zending is afgeleverd.

Vind uw pakket

Klachten over de bezorging van uw pakket?

Ook als u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket, kunt u ons bellen. En als u het liever opschrijft, kunt u hier het klachtenformulier invullen. Vul dit volledig in, zodat wij u zo goed mogelijk verder kunnen helpen.

Naar het klachtenformulier