Tips voor een Facebookpagina voor e-commerce bedrijven

Schrijf je in


Ontvang de nieuwste blogs in je mailbox.

Geslacht
optioneel

Meer traffic Tips voor een Facebookpagina voor e-commerce bedrijven

1 oktober 2015

Steeds meer media melden dat Facebook minder relevant wordt voor e-commerce bedrijven. In bepaalde mate kan ik dit beamen. Immers, mensen worden minder actief op Facebook.

Echter, uit eigen ervaringen met een website over het WK 2014 in Brazilië. blijkt ook dat Facebook een prima manier is om mensen warm te maken voor evenementen en acties. In deze blogpost zet ik een aantal tips uiteen. 

Tip 1: maak gebruik van thema’s 

Voor de Facebookpagina over het WK 2014 hebben we een aantal thema’s geselecteerd waar we over willen posten, zoals het Nederlands Elftal, de opbouw van de stadions. Dit heeft er voor gezorgd dat we constant andere thema’s naar voren kunnen laten komen en deze kunnen testen. De statistieken van Facebook laten zien wat voor bereik je hebt gegenereerd en welke posts het beste werken. Reclame- of actieposts werken een stuk minder, dan posts op basis van beleving. Door posts gericht op beleving af en toe af te wisselen met actiematige posts kunnen je als e-commerce bedrijf toch rendement halen uit Facebook.

2015-10-01 Tips voor een Facebookpagina voor e-commerce bedrijven (maak gebruik van thema's)

Tip 2: kies het geschikte moment

Wanneer je een Facebookpagina wilt gaan laden is het van belang dat je de verschillende tijdstippen test. Allereerst is actualiteit van belang. Vervolgens is het van belang dat je goed nadenkt over welke dag het is en welk tijdstip. Dus stel je de vraag; wat doet je doelgroep op welk moment? Zo werkt het bij ons goed om op zondagochtend een filmpje te plaatsen van bijvoorbeeld een doelpunt van Bergkamp tijdens het WK 1998. Dan heeft de doelgroep de tijd om dit rustig te bekijken.

Tip 3: manier van communiceren

Er zijn verschillende manieren hoe je kan communiceren. Hierbij kan je denken aan o.a. vraagstelling, actie, statement of erg op beleving zitten. Een bepaalde manier van communiceren die goed werkt bij de WK 2014 Facebook pagina is; “Like als je ook zin hebt in het WK 2014”. Natuurlijk in combinatie met een afbeelding waardoor het visueel wordt voor de Facebook gebruiker.

2015-10-01 Tips voor een Facebookpagina voor e-commerce bedrijven (manier van communiceren)

Tip 4: maak gebruik van Facebook ads

Veel e-commerce bedrijven kiezen er niet voor om gebruik te maken van Facebook ads. In ons geval heeft dit bij de start er voor gezorgd dat we een goede base wisten op te bouwen, die vervolgens natuurlijk verder is gegroeid. Natuurlijk is het wel van belang dat je goed nadenkt over je advertentie tekst. Uiteindelijk dien je relevante fans te krijgen.

Kortom, Facebook kan nog steeds erg relevant zijn wanneer je het in de mix gaat gebruiken. Een website met een goede Facebookpagina helpt om mensen bekend te maken met een website/product. Daarnaast biedt de mogelijkheid om meer te weten over de doelgroep, wat je kan gebruiken voor de website.

Afbeelding: Death to the Stock Photo

Auteur: Daan Koek

0 reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Reageer op dit bericht