Klantinzicht

E-commerce, ketenoptimalisatie en maakindustrie

E-commerce, ketenoptimalisatie en maakindustrie

Vorige maand was het de 11e van de 11e. Behalve een belangrijke dag voor onze medelanders onder de Maas, geldt 11 november in China als Singles Day. Een dag die sinds de jaren ’90 in het teken staat van het kopen van producten – op zich opmerkelijk voor een communistisch land.

Data-driven marketing: zó breng je de juiste boodschap op het juiste moment

Data-driven marketing: zó breng je de juiste boodschap op het juiste moment

Data-driven marketing is één van de marketing buzzwoorden van 2016. Het gonst overal rond en als ondernemer heb je echt het idee dat je er iets mee moet. Maar wat houdt het nu eigenlijk in? Ik vertel je er graag meer over in mijn blog - ook interessant voor MKB-ondernemers (of kleine ondernemers?)!

Huis-aan-huisfolderverspreiding geduchte concurrent van Google

Huis-aan-huisfolderverspreiding geduchte concurrent van Google

Terwijl Facebook en Google strijden om de onlinemarketingeuro hebben ze er met huis-aan-huisfolderverspreiding een geduchte concurrent bij. Wat? Ja, folderverspreiding die bij de consument op de deurmat valt blijkt een echte conversiekiller te zijn. Steeds vaker zie ik dat klanten hun online budget (o.a. AdWords) offline inzetten. Daar vertel ik je graag over in dit artikel.

Waarom je niet iedereen dezelfde nieuwsbrief moet sturen

Waarom je niet iedereen dezelfde nieuwsbrief moet sturen

Je hebt het licht gezien. Je gaat je doelgroep boeien, binden en in beweging brengen. Je komt met een prachtige e-mailing. Leuke aanbiedingen, interessante tips, goede linkjes naar je site en slimme call-to-actions. Je steekt er aardig wat tijd in, maar dan heb je ook wat. Plus je hebt een flink bestand met e-mailadressen en daarmee is het wel de moeite waard om iedereen een nieuwsbrief te sturen. Dat moet gegarandeerd een succes worden. Toch?

Adverteren op social media? Gebruik data voor meer resultaat

Adverteren op social media? Gebruik data voor meer resultaat

In mijn werk word ik regelmatig verrast door de mogelijkheden van online adverteren. Een tijdje terug zorgde een kleine aanpassing in mijn campagnes voor een verdubbeling in de resultaten. Je bent dus een dief van je eigen portemonnee als je de kennis die ik nu met je deel niet zelf gebruikt.

Een event is verrassend easy én effectief

Een event is verrassend easy én effectief

Een event organiseren. Veel MKB-ondernemers moeten er niet aan dénken. Ze zijn bang dat het te moeilijk, te lastig of te duur is. Of ze weten gewoon niet waar ze de tijd, energie en inspiratie vandaan moeten halen. Als eventmanager bij PostNL heb ik misschien gemakkelijk praten, maar ik denk dat je het jezelf vooral niet te moeilijk moet maken. Je hebt er wel wat lef voor nodig, maar verder is het gewoon een kwestie van doen. En je wordt er zeker wijzer van.