Wil je jouw klanten écht bereiken? Dan moet je personaliseren!

Combineer jouw wensen met onze expertise!

Schrijf je in


Ontvang de nieuwste blogs in je mailbox.

Geslacht
optioneel

Klanten binden Wil je jouw klanten écht bereiken? Dan moet je personaliseren!

8 augustus 2017

Je klanten: daar doe je het allemaal voor. Maar om ze te bereiken op het juiste moment: dat is echt een ware kunst. En dan ook nog met de juiste boodschap. Hoe zorg jij ervoor dat de boodschap op het juiste moment onder de ogen van je klanten komt én ze er dan ook nog echt wat mee doen? Als accountmanager kreeg ik dit vraagstuk ook voorgelegd door de winkelketen Jeans Centre. En wel voor een heel bijzonder moment.

Al vier decennia dé specialist op het gebied van jeans

De winkelketen bestond in 2016 namelijk veertig jaar. En dat werd gevierd met een feestelijke dag voor alle klanten. Jeans Centre is een stoere, authentieke winkelketen met de focus op de beste jeans en dito service voor al hun klanten. Als je broek toch net niet helemaal past, dan wordt hij zonder extra kosten korter gemaakt in één van de eigen ateliers. En bij een passende broek, hoorde natuurlijk een passende campagne voor het jubileum. Die werd verstuurd in de vorm van een persoonlijke uitnodiging naar maar liefst 15.000 vaste klanten. Als dé vertaling van het motto van Jeans Centre ‘voor iedere klant een passende jeans’.

‘Breng zaterdag een bezoek aan onze winkel en ontvang korting’

Luidde de uitnodiging via een gepersonaliseerde kaart naar vaste klanten van Jeans Centre. Familie en vrienden waren ook van harte welkom. Iedereen kreeg een toepasselijke 40 procent korting op het gehele assortiment. Klanten konden rondkijken, de jeans passen en kopen onder het genot van een hapje en een drankje. Wat bleek? De mailing met uitnodiging werd buitengewoon positief beoordeeld door de ontvangers.

Wat is nou het geheim?

Dat ga ik je vertellen: dat zat hem in de combinatie van een persoonlijke uitnodiging en andere reclame-uitingen. Zo werd het effect van de campagne wezenlijk versterkt: 55 procent van de klanten had na het lezen van de uitnodiging meer interesse in het product. En ook voor het imago deed het wonderen: 56 procent vond Jeans Centre na de uitnodiging sympathieker. Met als positief effect dat zij met anderen spraken over het merk. Bovendien waren klanten na de persoonlijke benadering van plan om de winkel of webshop snel te bezoeken. En als kersje op de taart was de winkelomzet hoger en zelfs boven verwachting op de dag van het jubileum.

Welk effect kan ik bereiken bij mijn klanten?

Wil jij je omzetcijfers laten stijgen? Dan raden wij je aan om in je campagnes te kiezen voor een mix van middelen die elkaar versterken. Tenminste als je een succesvolle campagne weet neer te zetten. Voor de klanten van Jeans Centre was de combinatie van korting en gratis hapjes en drankjes persoonlijk relevant en zeer aantrekkelijk 

Past de benadering van Jeans Centre dan ook voor mijn merk?

Ja natuurlijk! Maar wel op één voorwaarde…Dat je dan wel meerdere communicatiekanalen en -middelen inzet zodat je jouw boodschap kan versterken. De kracht zit hem namelijk echt in de herhaling van je boodschap. Samen met de timing, want natuurlijk zorg je ervoor dat je de juiste boodschap op het juiste moment onder de aandacht van je klanten brengt.
Bijvoorbeeld: de meeste mensen boeken een vakantie in januari en kopen met mooi weer een zwembroek. Dus dan zorg je dat het onder de aandacht van je klanten wordt gebracht. Mijn tip: laat je door ons informeren én inspireren in je zoektocht naar de aandacht van jouw klanten. Zodat je weet hoe je meer rendement haalt uit je marketingbudget.

Hoe ga ik in de toekomst mijn klanten nog beter bereiken?

Want als succesvol bedrijf ben jij natuurlijk altijd weer op zoek naar nieuwe manieren om je klanten te benaderen. Wij helpen je graag door samen met jou te kijken hoe we het effect van jouw campagne kunnen vergroten. Door de ultieme mix van middelen zoals een e-mailnieuwsbrief, de huis-aan-huisfolder, radiocommercial, instore communicatie en sociale media. Daarna wordt jouw campagne geëvalueerd en waar mogelijk nog verder aangescherpt. Dit doen we met een analyse van de sterke en ook minder sterke punten.

Natuurlijk is het onze ultieme droom om jouw boodschap, timing en kanalen op je individuele klanten af te stemmen. We geloven er in dat het in de toekomst steeds belangrijker wordt om je klant persoonlijk aan te spreken op zijn interesses en voorkeuren. Zodat je de verwachting van je klant vervolgens weet te overtreffen. En zo zorg je met je persoonlijke klantbenadering voor de gelukkigste klanten!

Auteur: Hans Paquaij

0 reacties


Reageer op dit bericht