Klanten binden

Alle klantcommunicatie in één overzicht

Alle klantcommunicatie in één overzicht

Communiceren met klanten, het kan op zo veel manieren. Ga voor jezelf maar eens na wat je dagelijks ontvangt: zakelijke e-mails, folders, berichten via social media… En welke berichten raken je nu echt? Precies. Bedrijven die jou persoonlijk aanspreken en situaties omschrijven die jij herkent. Die vooral ook consistent communiceren, op een manier die echt bij het bedrijf past.

Wat hebben koffie en communicatie met elkaar gemeen?

Wat hebben koffie en communicatie met elkaar gemeen?

Cappuccino, koffie zwart, latte macchiato, extra suiker, weinig melk, extra sterk. De meeste koffieautomaten bieden inmiddels een ruim assortiment. Sommige bedrijven kiezen ervoor om standaard voor verse bonen te kiezen. Anderen doen dit tegen een kleine vergoeding.

Heb jij afgelopen jaar wel genoeg gedacht aan je huidige klanten?

Heb jij afgelopen jaar wel genoeg gedacht aan je huidige klanten?

Het einde van het jaar is traditioneel hét moment om terug te blikken. Hierbij heb ik één belangrijke vraag: heb jij het afgelopen jaar wel genoeg gedacht aan je huidige klanten? Of ben je alleen druk bezig geweest met het vinden van nieuwe klanten? In deze blog leg ik uit waarom bestaande klanten zo belangrijk zijn en geef ik je dé tip voor het binden van bestaande klanten. Makkelijk toepasbaar, niet te ingewikkeld en nog voor het einde van het jaar te regelen.

Aan de slag met 'Delen is het nieuwe hebben'

Aan de slag met 'Delen is het nieuwe hebben'

Ik zal het maar eerlijk toegeven: ik vond het hartstikke spannend om mijn vorige blog te delen. Benieuwd naar reacties en feedback maar ook die spanning: “Zit hier eigenlijk wel iemand op te wachten? Bevat het voldoende nieuwswaarde? Spreekt het tot de verbeelding?” Maar zoals ik zelf in mijn eerdere blog schreef: “Vertel waar je voor staat, wees niet bang om kennis en ervaring te delen. Zie de reactie van je doelgroep als een cadeautje. Zij laten jou weten of je relevant voor hen bent of niet, waardoor jij weer leert hoe je verder moet.”

Verstop je niet langer en laat je gezicht zien

Verstop je niet langer en laat je gezicht zien

Je wilt klanten bereiken en je weet dat ze graag persoonlijk worden aangesproken. Waarom blijf je dan zelf nog anoniem op de achtergrond? Veilig verstopt achter je merk, bedrijfsnaam en logo? Je klanten willen namelijk met échte mensen communiceren.

Delen is het nieuwe hebben

Delen is het nieuwe hebben

Het begon een paar jaar geleden als grapje, steeds roepen: “Delen is het nieuwe hebben!” Maar ik ben er hard in gaan geloven. Nee, ik ben fan. Zowel privé als zakelijk streef ik ‘delen is het nieuwe hebben’ na. En ik merk dat het langzaam maar zeker zijn vruchten afwerpt. Want door te delen hebben we uiteindelijk allemaal meer! Wil jij ook meer resultaten behalen door iets weg te geven? Bekend staan als dé expert in plaats van de leverancier? In dit artikel deel ik mijn ervaring en tips om zelf te starten.