Klanten vinden

In 5 stappen naar een succesvolle pitch

In 5 stappen naar een succesvolle pitch

Op de website van Nathalie vind je een mooie tegeltjeswijsheid: “Voor de perfecte elevator pitch, neemt u eerst de trap.” Vijf stappen – allen heel slim beginnend met een D – vormen de trap naar een kwalitatief goede pitch.

Pitchen met de Pitch Queen

Pitchen met de Pitch Queen

Pitchen? Dat is toch alleen voor dromers en start-ups? Dat was mijn eerste gedachte bij het horen van wat Pitch Queen Nathalie Mangelaars in het dagelijks leven doet. Nathalie is nu al 3 jaar bekend als de Pitch Queen van Nederland. Ze heeft een passie voor ondernemend Nederland, goede ideeën en bovenal ‘het pitchen’ zelf.

Online aanbevelen door middel van ‘duim-tot-duimreclame’

Online aanbevelen door middel van ‘duim-tot-duimreclame’

Mond-tot-mondreclame is van oudsher de meest krachtige van vorm van reclame. Een tip of aanbeveling van een vriend(in), collega of expert is relevant en geloofwaardig. Alleen, het bereik van deze tip is niet zo groot als je met zijn zessen om de keukentafel zit. Het heeft effect, maar niet het bereik om écht het verschil te maken. Hier ligt de kracht van wat ik duim-tot-duimreclame noem.

8 tips voor betere conversie in de lower funnel

8 tips voor betere conversie in de lower funnel

In de lower funnel worden websitebezoekers klanten. We converteren bestaand bereik. Geen idee waar ik het over heb? Lees dan zeker verder, want die nieuwe klanten die je zoekt? Die zitten in, wat wij noemen, de lower funnel. Verderop in het artikel vind je acht praktische tips, waarmee je vandaag nog nieuwe klanten voor je wint. In mijn vorige artikel stonden we stil bij de upper funnel: hoe je meer klanten met de juiste contactmomenten scoort. Dan lijkt het me logisch om hier de lower funnel op te pakken.

Benut contactmomenten in de upper funnel

Benut contactmomenten in de upper funnel

Mijn vorige artikel ging over de contactmomenten met jouw klant. Welke contactmomenten moeten ze doorlopen voordat ze klant worden? Ook vertelde ik over cases waarbij iemand maar liefst veertien contactmomenten doorloopt voordat hij klant wordt. Veertien! Dat zijn er echt veel. Dat wil dus zeggen dat iemand jouw product of dienst niet kent en vervolgens veertien keer met jou in contact moet komen, om vervolgens overtuigd te worden.