Klanten vinden

Online aanbevelen door middel van ‘duim-tot-duimreclame’

Online aanbevelen door middel van ‘duim-tot-duimreclame’

Mond-tot-mondreclame is van oudsher de meest krachtige van vorm van reclame. Een tip of aanbeveling van een vriend(in), collega of expert is relevant en geloofwaardig. Alleen, het bereik van deze tip is niet zo groot als je met zijn zessen om de keukentafel zit. Het heeft effect, maar niet het bereik om écht het verschil te maken. Hier ligt de kracht van wat ik duim-tot-duimreclame noem.

8 tips voor betere conversie in de lower funnel

8 tips voor betere conversie in de lower funnel

In de lower funnel worden websitebezoekers klanten. We converteren bestaand bereik. Geen idee waar ik het over heb? Lees dan zeker verder, want die nieuwe klanten die je zoekt? Die zitten in, wat wij noemen, de lower funnel. Verderop in het artikel vind je acht praktische tips, waarmee je vandaag nog nieuwe klanten voor je wint. In mijn vorige artikel stonden we stil bij de upper funnel: hoe je meer klanten met de juiste contactmomenten scoort. Dan lijkt het me logisch om hier de lower funnel op te pakken.

Benut contactmomenten in de upper funnel

Benut contactmomenten in de upper funnel

Mijn vorige artikel ging over de contactmomenten met jouw klant. Welke contactmomenten moeten ze doorlopen voordat ze klant worden? Ook vertelde ik over cases waarbij iemand maar liefst veertien contactmomenten doorloopt voordat hij klant wordt. Veertien! Dat zijn er echt veel. Dat wil dus zeggen dat iemand jouw product of dienst niet kent en vervolgens veertien keer met jou in contact moet komen, om vervolgens overtuigd te worden.

Haal meer omzet uit nieuwe klanten

Haal meer omzet uit nieuwe klanten

Ruim de helft van de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (mkb) wil meer omzet halen uit nieuwe klanten, blijkt uit onderzoek dat PostNL liet uitvoeren. Hoe doe je dat?