Logistiek

State-of-the-art orderpickingsysteem in aanbouw

State-of-the-art orderpickingsysteem in aanbouw

In ons fulfilment center in Houten bouwen we op dit moment een nieuw orderpicksysteem. Een groot project waar onze projectmanagers, IT-ers en logistiek experts graag hun tanden in zetten. In dit nieuwe systeem brengen robots de goederen naar onze medewerkers toe en hoeven onze medewerkers geen kilometers meer door het warehouse te lopen.

Wij hebben AutoStore geschikt gemaakt voor de cloud

Wij hebben AutoStore geschikt gemaakt voor de cloud

Als Klantimplementatie Consultant sluit ik klanten met een online verkoopkanaal aan op de systemen van PostNL. Bij de implementatie van het nieuwe opslag-en orderverwerkingssysteem AutoStore zit ik aan de andere kant van de tafel: als klant van Lalesse, de leverancier van AutoStore. Leuk om voor zo’n project eens van rol te wisselen. Bovendien is mijn belangrijkste focus nu niet alleen de software op mijn scherm, maar ook het integreren en uitdragen van onze cloudstrategie.

Marketing legt fundament modern opslag- en orderverwerkingssysteem AutoStore

Marketing legt fundament modern opslag- en orderverwerkingssysteem AutoStore

PostNL wil de lat nog hoger leggen in fulfilment. Maar wat wil de klant? In de gesprekken waren de webwinkeliers heel open naar me. Juist omdat ik niet van Sales was, maar een marketeer die de dienstverlening – en dus hun serviceniveau – wil verbeteren. En zo veranderde het oorspronkelijke idee van een ‘eenvoudige’ campagne in een strategisch plan met de implementatie van AutoStore als resultaat.

Bouw orderverwerkingssysteem AutoStore grote logistieke uitdaging

Bouw orderverwerkingssysteem AutoStore grote logistieke uitdaging

Zodra alles is opgelost, lijkt de implementatie van zo’n megaproject allemaal wel mee te vallen. Maar als je ervoor staat, is het de zoveelste logistieke uitdaging. Want het neerzetten van het nieuwe orderverwerkingssysteem AutoStore in ons fulfilmentcentrum in Houten was een verbouwing met de winkel open.

Factuurbetaling: kans of bottleneck?

Factuurbetaling: kans of bottleneck?

Een treinreiziger die in de spits van en naar zijn kantoor reist heeft uitgerekend zo’n 25 uur op jaarbasis kwijt te zijn aan wachten door vertraging. Uit data van het bedrijf INRIX blijkt dat we jaarlijks 50 uur in de files staan met onze auto. Op de betaling van een factuur moeten we gemiddeld 24 dagen wachten volgens jaarlijkse betalingsbarometer van Attradius!

Zo haal je meer rendement uit je voorraad

Zo haal je meer rendement uit je voorraad

Voorraad is duur en het hebben van de juiste voorraad op de juiste plek is een grote uitdaging. Om met voorraden te schuiven van het ene naar het andere filiaal is niet efficiënt. Hoe zou je hier op logistiek gebied winst kunnen behalen?