Menu

Spijkerbroek door je brievenbus

Schrijf je in


Ontvang de nieuwste blogs in je mailbox.

Geslacht
optioneel
Thuis blijven wachten op een pakketje is vervelend. Voor bedrijven is het versturen van pakketjes relatief duur en niet duurzaam. Vaak moeten pakjes meerdere keren worden aangeboden en vervoeren postbedrijven veel ‘lucht’. Gelukkig hebben we een oplossing.

Met onze slimme, luchtdichte verpakking passen veel producten toch door de brievenbus. Minder afval, meer gemak. Wie had verwacht dat een spijkerbroek door de brievenbus past? Ik in ieder geval niet! Toch is het met onze nieuwe kledingverpakking gelukt.

Samenwerken aan duurzame slimme oplossingen

De verpakking is van recyclebaar plastic en heeft een opening waar lucht door kan ontsnappen. Als je hem oprolt, zuigt de verpakking als ware vacuüm. Deze techniek ontwikkelde ik samen met de Technische Universiteit van Delft en DaklaPack. Het mooie van de verpakking: klanten hoeven niet langer thuis te wachten en kunnen hem ook hergebruiken voor retourzendingen.

Lean Startup methode

Voor de ontwikkeling van dit nieuwe product in een bestaande markt gebruik ik de Lean Startup methode. Dat wil zeggen dat je klein begint met een product dat eigenlijk nog niet goed genoeg is. Daar leer je van, en zo kun je het product verder ontwikkelen. Inmiddels hebben we al meerdere stappen gezet en maken 4 klanten gebruik van de verpakking.

2017-03-29 fashionpack

Nooit meer wachten bij de deurmat

Heel gaaf dat de verpakkingen dus al echt bij klanten op de deurmat vallen. De reacties zijn super, met name doordat je als verstuurder en ontvanger een stuk meer controle hebt. De pakketjes zijn te volgen via track & trace. Thuis blijven wachten bij de deurmat of een pakketpunt is dus in steeds minder gevallen nodig. Dat vind ik belangrijk, want uiteindelijk gaat het om het gemak van de klant.

Eindeloze mogelijkheden

Naast kleding kijken we nu verder naar andere producten die door de brievenbus kunnen passen. Veel bedrijven zoeken naar duurzame alternatieven voor verzending. De helft van hun opslagruimtes zijn bezet met kartonnen dozen. Dat moet makkelijker kunnen. Zo ontwikkelen we op dit moment bijvoorbeeld een mooie en geschikte verpakking voor olijfolie. Sommige opticiens versturen al brillen en lenzenvloeistof in kleinere verpakkingen. De mogelijkheden zijn dus eindeloos.

Ook slim verpakken en minder lucht vervoeren?

Neem dan contact op via info@fashionpack.me of 088 868 68 73.

Auteur: Nikesh Jaglal