Menu

Marko van Keulen

Marko van Keulen
Zo haal je meer rendement uit je voorraad

Zo haal je meer rendement uit je voorraad

Voorraad is duur en het hebben van de juiste voorraad op de juiste plek is een grote uitdaging. Om met voorraden te schuiven van het ene naar het andere filiaal is niet efficiënt. Hoe zou je hier op logistiek gebied winst kunnen behalen?

Drie manieren om jouw serviceniveau bij het bezorgen hoog te houden

Drie manieren om jouw serviceniveau bij het bezorgen hoog te houden

Bij dropshipping besteed je de logistiek en je voorraad uit aan externe partijen. Je wilt uiteraard wel dat je product geleverd wordt met de door jou gestelde eisen. Hoe zorg je er als retailer voor dat de uiteindelijke klantervaring aan jouw wensen voldoet en waarborg je jouw servicevoorwaarden?

Wanneer is dropshipping voor jouw bedrijf interessant?

Wanneer is dropshipping voor jouw bedrijf interessant?

Het controleren van je logistieke- en voorraadkosten is een belangrijke uitdaging voor (r)etailers. Door middel van de samenwerkingsvorm dropshipment bespaar je kosten in ‘het logistieke spel’. Maar hoe werkt dit precies en bij welke producten is dit echt interessant?

Groothandels moeten de regie pakken

Groothandels moeten de regie pakken

De home- en gardenbranche is een vrij traditionele markt. Hoewel het overgrote deel van de handel binnen dit retail-segment offline plaatsvindt, zien we een grote verplaatsing ontstaan naar het onlinekanaal. Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat eindklanten meer gaan verwachten met betrekking tot service en bezorgopties. Aanbieders gaan vervolgens op zoek naar oplossingen om aan deze verandering te kunnen voldoen. De rol van de groothandels zal hierdoor moeten veranderen van een voorraadhoudende partij naar die van een regisserende partij binnen de logistieke keten.

Zet de klant centraal door een multichannel aanpak

Zet de klant centraal door een multichannel aanpak

Er zijn mensen die beweren dat klanten steeds kritischer worden. Daar ben ik het niet mee eens; ik ben ervan overtuigd dat klanten merken dat we steeds beter in staat zijn aan hun wensen te voldoen en dat ze daarom onderzoeken wat we nog meer kunnen. Wie daarin vooroploopt, is de winnaar van morgen. Maar om voorop te lopen is samenwerking cruciaal. Je kunt het niet alleen.