Maryam Boonstra

Maryam Boonstra
Hoe belangrijk zijn services als verlengstuk van logistiek voor webshops?

Hoe belangrijk zijn services als verlengstuk van logistiek voor webshops?

Service, tot achter de voordeur. De ene consument vindt het geweldig, de ander twijfelt nog. Duidelijk is dat de vraag hiernaar toeneemt, bijvoorbeeld bij de levering van witgoed én meubels. Service verlenen of ‘ontzorgen’ is sowieso heel belangrijk, zeker in een concurrerende tijd. Maar op welke manier kun je je hierbij onderscheiden? 


Marketing legt fundament modern opslag- en orderverwerkingssysteem AutoStore

Marketing legt fundament modern opslag- en orderverwerkingssysteem AutoStore

PostNL wil de lat nog hoger leggen in fulfilment. Maar wat wil de klant? In de gesprekken waren de webwinkeliers heel open naar me. Juist omdat ik niet van Sales was, maar een marketeer die de dienstverlening – en dus hun serviceniveau – wil verbeteren. En zo veranderde het oorspronkelijke idee van een ‘eenvoudige’ campagne in een strategisch plan met de implementatie van AutoStore als resultaat.

Go big or go home? Welnee!

Go big or go home? Welnee!

Een webshop die veel artikelen verkoopt kan profiteren van diverse voordelen. De online winkel kan eventueel inkoopkorting bedingen en of profiteren van interessante distributietarieven. Toch liggen er ook meer dan genoeg mogelijkheden voor de kleinere en middelgrote webshops.

Online verkopen aan het buitenland? Gewoon doen!

Online verkopen aan het buitenland? Gewoon doen!

Online shoppen is razend populair. Nederland doet het ook goed in vergelijking met landen om ons heen als je kijkt naar de techniek van webwinkels en de omzet per inwoner. Maar kijk je naar het aantal activiteiten over de grens, dan trek je een andere conclusie.