Menu

Multichannel communicatie

Altijd je klanten bereiken met de juiste informatie

Hoe zorg je er voor dat je persoonlijk en juist met je klanten communiceert? De één ontvangt zijn jaaroverzicht het liefst met de post, de ander krijgt liever een berichtje dat deze klaarstaat in zijn mijn-omgeving. Wij helpen je met het maken, opslaan én verspreiden van je communicatiemiddelen. Zo weet je zeker dat je altijd je klanten op tijd en foutloos informeert, via elk kanaal.

Voordelen van multichannel communicatie

  • Je communiceert met je klanten via hun voorkeurskanaal
  • Je bereikt je klanten altijd door het inrichten van scenario’s
  • Alle communicatie is in te zien, ook voor je klantenservice
  • Continue optimalisatie door rapportages en inzicht
  • Geen omkijken meer naar het maken en uitvoeren van je communicatie

Hoe werkt het?

Wij maken en verspreiden je klantcommunicatie zoals jij het wilt. Of het nu gaat om periodieke serviceberichten, incidentele berichten of calamiteitsmeldingen. Aan de hand van jouw input maken wij je documenten op, verwerken je klantdata en verzenden via het gewenste kanaal. Fysiek, digitaal of een combinatie daarvan.

Benieuwd hoe dit er in de praktijk uit ziet? Lees dan hoe we zorgverzekeraars geholpen hebben met hun complexe communicatietrajecten.

Communiceren via het favoriete kanaal van je klant

Verbeter je customer experience door te communiceren via het voorkeurskanaal van je klant. Met gerichte campagnes verzamelen wij deze inzichten voor je. Bijvoorbeeld of je klanten open staan voor digitale communicatie.

Altijd je klanten bereiken met scenario’s

Met vooraf ingerichte scenario’s worden berichten die niet bij je klant aankomen, alsnog via een ander kanaal verstuurd. Bijvoorbeeld per post, als je e-mail is gebounced. Ook stuur je eenvoudig een vooraankondiging of herinnering per sms. Zo komt je boodschap altijd aan.

Continu verbeteren op basis van data en inzicht 

Verstuur je je communicatie in één keer of verdeel je liever in batches, bijv. om belasting op je call center te reguleren? Gedetailleerde rapportages geven je inzicht in de resultaten van je communicatie zodat je deze kunt optimaliseren. 

Altijd toegang tot je documenten

Moet je klantenservice regelmatig informatie opzoeken in je systemen? Met onze oplossing voor digitaal archiveren hebben je medewerkers overzicht van alle interactie en communicatie met je klant. Zo zien zij bijvoorbeeld direct welke e-mails je klant heeft ontvangen en of er nog facturen openstaan. Gevolg: hogere klanttevredenheid én blije medewerkers. 

Wil je meer weten over multichannel klantcommunicatie? Download de whitepaper Succesvol communiceren met je klanten

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

Vul je gegevens in en we nemen contact met je op om de mogelijkheden door te nemen.

Aanhef