Hoe werkt het?

  1. Selecteer de branche. De gemiddelde bereik- en responscijfers worden dan automatisch ingevuld.
  2. Vul de oplage van je direct mail in.
  3. Vul de kosten van je direct mail in.
  4. Vul de verwachte gemiddelde orderwaarde en marge in.
  5. Bekijk wat jouw geïnvesteerde marketingeuro je oplevert.

ROI rekentool

Branche Selecteer jouw branche.
Impact Effecten gebaseerd op 377 DM campagnes onder 157 verschillende adverteerders Te verwachten bereik.

Te verwachten percentage dat de direct mail bekijkt.

Te verwachten respons.

Te verwachten percentage dat een product of dienst afneemt n.a.v. de direct mail.

Oplage Hoeveel direct mails wil je versturen?
Kosten* Wat zijn de kosten per direct mail?
Orderwaarde Wat is de gemiddelde besteding van een klant?
Marge Wat is de gemiddelde bruto marge?

Te verwachten opbrengst in euro’s

ROI (rendement van jouw investering)

€ 4.897,65
20%

* Over de berekening

Het rekenmodel doet een voorspelling op basis van een onderzoek dat Metrixlab in opdracht van PostNL heeft uitgevoerd. Je kunt aan de uitkomst geen rechten ontlenen. Is de uitkomst negatief? Dan is je marge en orderwaarde misschien te laag. Producten met een marge lager dan 10% en een gemiddelde orderwaarde onder € 15 hebben vrijwel nooit een positieve ROI. Ook de kosten en oplage van je direct mail hebben invloed op de ROI. De kosten worden bepaald door de oplage en uitvoering van je mailing. Het succes van een directmailcampagne hangt dus van veel factoren af!