Menu

Verzekerservice pakket buitenland

Verzekerd een pakket versturen naar het buitenland

Met Verzekerservice pakket buitenland zijn uw kostbare goederen tot 5.500 euro verzekerd bij verlies of beschadiging. Zo kunt u met een gerust gevoel uw waardevolle goederen verzenden. Een snelle levering is mogelijk met de priorityservice.

Uw pakket laten ophalen? Ga naar Aangetekend pakket buitenland.
Pakket verzekerd versturen binnen Nederland? Kijk dan bij Verzekerservice pakket Nederland.

De voordelen van Verzekerservice pakket:

  • Tot 5.500 euro vergoeding bij verlies of beschadiging
  • Geadresseerde tekent voor ontvangst
  • Altijd een verzendbewijs
  • Pakket eenvoudig volgen met Track & Trace
  • Pakket automatisch en gratis retour als het niet afgeleverd kan worden

Wat kost het?

De kosten voor het versturen van een Verzekerservice pakket buitenland hangen af van het formaat en het gewicht van de zending. Een overzicht vindt u bij Tarieven pakket Verzekerservice. Hier kunt u ook de verschillende tariefzones vinden.

Hoe werkt het?

U kunt uw pakket met Verzekerservice naar het buitenland op twee manieren versturen:

1. Postkantoor of Business Point (EU en Wereld)

2. Mijn PostNL (EU en Wereld)

Gewicht en formaat

Gewicht
Maximale afmetingen
0 - 30 kg binnen de EU
100 x 50 x 50 cm
0 - 20 kg buiten de EU
100 x 50 x 50 cm

Bestemming binnen de EU?

Verstuurt u via het Business Point of het Postkantoor een Verzekerservice pakket binnen de EU? Gebruik dan een Verzekerservice-formulier voor pakketten. Deze zijn verkrijgbaar bij alle Business Points en Postkantoren. Daar kunt u ook uw pakket ook frankeren en afgeven.

Bestemming buiten de EU?

Verstuurt u goederen naar een land buiten de Europese Unie? Dan moet u altijd een ingevuld douaneformulier meesturen. Zorg ervoor dat u het formulier volledig en naar waarheid invult. Daarmee voorkomt u onnodige vertraging.
Naar douaneformulieren

Let op: wat u wel en niet mag versturen kan per land verschillen.
Bekijk de verzendvoorwaarden per land

Wanneer komt mijn pakket aan in het buitenland?

Kijk voor de bezorgtijd van uw pakket bij de overkomstduur per land.

Als er toch iets mis gaat

Komt de inhoud van uw pakket beschadigd aan of is het pakket vermist? U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Dan stellen wij een onderzoek in. Blijkt uit dit onderzoek dat u recht heeft op schadevergoeding? De hoogte hiervan is afhankelijk van de waarde van de inhoud van uw pakket.
Let op: Om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet u de schade binnen 7 dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Wij hebben hiervoor uw verzendbewijs en foto's van het beschadigde pakket nodig. Het is dus belangrijk dat u deze bewaart.

Dit wordt niet getoond

Dit wordt niet getoond

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs.

Direct chatten

WhatsApp

Laat uw telefoonnummer achter en wij starten direct een WhatsApp gesprek.

Start een WhatsApp gesprek

Neem direct contact op met PostNL

Dit wordt niet getoond

Dit wordt niet getoond

Neem direct contact op met PostNL

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Voor vragen over Track & Trace verzoeken wij u te kiezen voor een andere contactoptie.

Direct chatten

WhatsApp met PostNL

Dit wordt niet getoond