Menu

Betalen bij Ontvangst

Geef je klanten de mogelijkheid om te betalen aan de deur. Als de klant heeft betaald, overhandigen we het pakket.

Zending ontvangen? Lees meer over het ontvangen van een zending met Betaalservice (Rembours).

De voordelen van betalen bij ontvangst

  • Zekerheid voor jou en de klant: handtekening voor ontvangst
  • Betaling aan de deur tot € 2.000
  • Geld binnen 10 werkdagen op je rekening
  • Zending volgen met track & trace

Wat kost het?

De kosten voor het versturen van een rembourspakket binnen Nederland hangen af van het formaat en het gewicht van de zending. In Mijn PostNL vind je de verzendkosten op basis van je contract. Hoe meer pakketten je verstuurt, hoe hoger de korting.

Daarnaast betaal je 1% van het bedrag dat de klant bij ons aan de deur afrekent. Vragen over je tarief? Neem contact op met je accountmanager.

Hoe werkt het?

Om gebruik te kunnen maken van betalen bij ontvangst en andere zakelijke verzendopties heb je een klantnummer nodig. Hiermee kun je een account aanmaken voor Mijn PostNL.

Naar Mijn PostNL Zakelijke klant worden

Betalen aan de deur: snel en efficiënt

We overhandigen het pakket op het moment dat de klant het bedrag heeft betaald (maximaal € 2.000). Klanten kunnen alleen per pin het bedrag afrekenen. We nemen geen contant geld aan. Zendingen met een rembourswaarde hoger dan € 2.000 worden bij de dichtstbijzijnde PostNL-locatie bezorgd. Daar kan de klant dan het remboursbedrag betalen, in plaats van aan de deur. Het is mogelijk voor de klant om per sms een digitale bon te ontvangen, als bewijs van betaling.

Geld binnen 10 werkdagen op je rekening

We maken het remboursbedrag, min 1% provisie, binnen 10 werken over op je rekening.

Versturen rembourspakketten

Via Mijn PostNL kun je pakketten eenvoudig verzendklaar maken, zendingen voormelden en labels printen.

Aanleveren rembourspakketten

Bied je rembourspakketten aan bij een PostNL-locatie of maak gebruik van de haalservice.

Vind een PostNL-locatie Meer over de Haalservice

Verzendbewijs en -status opvragen

In de verzendmodule kun je het verzendbewijs van je rembourszending inzien en downloaden. Via track & trace volg je eenvoudig de status van je pakket.

Bezorging rembourspakketten

De geadresseerde moet altijd tekenen voor ontvangst. Het pakket wordt niet bij de buren bezorgd. Als de klant niet thuis is, wordt het de volgende dag bezorgd bij een PostNL-locatie.

Naar Mijn PostNL Zakelijke klant worden

Voorwaarden betalen bij ontvangst

Blijf op de hoogte

Ontvang elke twee maanden onze nieuwsbrief ‘’Pak 't nieuws’’ en mis niks over ontwikkelingen en aanbiedingen op het gebied van pakketten!