Menu

Brief met betaalservice

Waardevolle post onder rembours versturen

De brief met betaalservice biedt zekerheid. We bezorgen de brief pas, nadat de ontvanger aan de deur heeft betaald. De betaalservice is beschikbaar binnen Nederland.

Post aangetekend versturen? Ga dan naar aangetekende brief.

Zending voor een hoger bedrag verzekeren? Gebruik dan de verzekerservice.

Voordelen betaalservice

  • Zekerheid van betaling
  • Verzendbewijs en ontvangstbevestiging 
  • Je brief volgen met track & trace 
  • Verzekerd tot € 2.000

Wat kost het?

Voor het versturen van een brief met betaalservice betaal je naast het tarief voor het versturen van een brief met betaalservice provisie. Dit is 1% van het te innen bedrag.

 t/m 2 kg
NL€ 18,35

Tarieven zijn inclusief btw. Het tarief voor het versturen van een brief met betaalservice is inclusief verzekering (verhoogde aansprakelijkheid) à € 1,30 en de toeslag betaalservice à € 8. Deze bedragen zijn vrijgesteld van btw.

Hoe groot en zwaar mag je brief zijn?

  • Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm 
  • Minimum formaat: 14 x 9 cm
  • Maximum gewicht: 2 kg
Is je zending te groot of te zwaar voor de brievenbus? Ga dan naar pakket met betaalservice.

Hoe werkt het?

Met betaalservice betaalt de geadresseerde voor ontvangst van je brief. Het maximum remboursbedrag is € 2.000. Wij maken het geïnde bedrag (min 1% provisie) binnen 2 weken over op je bankrekening.

Let op: je kunt een brief met betaalservice niet versturen naar een postbus. Brieven met een remboursbedrag van € 2.000 of meer worden direct naar een PostNL locatie gestuurd. De ontvanger wordt hierover bericht.

Versturen op het Postkantoor

Op een PostNL-locatie vraagt de medewerker van de servicebalie je om de rembourskaart in te vullen. Je brief wordt gefrankeerd met de servicezegel betaalservice.

Vind een PostNL-locatie

Vooraf zelf verzendklaar maken?

Je kunt je brief ook zelf verzendklaar maken voordat je naar een PostNL-locatie gaat. Servicezegels betaalservice zijn te koop bij een PostNL-locatie of via onze webshop.

Verzendbewijs en track & trace-code

Je krijgt een verzendbewijs met track & trace-code waarmee je de zending kunt volgen.

Naar track & trace

Overmaken remboursbetaling

Wij maken het geïnde bedrag min 1% provisiekosten binnen 2 weken over op je bankrekening.

Als er toch iets mis gaat

Komt de inhoud van je brief beschadigd aan of is de brief vermist? Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Dan stellen wij een onderzoek in. Blijkt uit dit onderzoek dat je recht hebt op schadevergoeding? De hoogte hiervan is afhankelijk van de waarde van de inhoud van de brief.
Let op: Om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen 7 dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). We hebben hiervoor het verzendbewijs en foto's van de beschadigde brief nodig. Het is dus belangrijk dat je deze bewaart.