Menu

Veelgestelde vragen

1. Is het Wholesaleaanbod voordeliger dan het Openbaar Aanbod of PostNL-Aanbod?

Die vergelijking is lastig te maken. Het Wholesaleaanbod bestaat uit andere producten, met andere voorwaarden en tarieven die op een andere manier zijn vastgesteld. De tarieven van het Wholesaleaanbod en het Openbaar Aanbod of PostNL-Aanbod naast elkaar leggen en 1-op-1 vergelijken, werkt daarom bijvoorbeeld niet. Je moet ook rekening houden met de hoeveelheid en soort post die je gaat aanleveren.

2. Als ik niet direct op 1 december, maar bijv. 1 januari start met Wholesale Zakelijke Post aanleveren. Op welke tarieven heb ik dan recht tussen 1 december en 1 januari?

3. Wat vindt de ACM van wat jullie in het contract en de voorwaarden hebben gezet?

4. Waarom houdt PostNL een testperiode?

5. In hoeverre verschillen de Wholesale Voorwaarden van de algemene voorwaarden?

6. Waarom stelt PostNL in het Wholesaleaanbod andere en soms strengere voorwaarden, waardoor we bijvoorbeeld anders moeten aanleveren dan we tot nu toe hebben gedaan?

7. Ik moet om 21.00 uur mijn hele wholesale-partij hebben uitgeladen en overhandigd aan PostNL. Wat nou als ik nog 1 bak moet uitladen? Ben ik dan te laat?

8. Wat als ik te laat ben door bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden of file? Dat is dan toch overmacht?

9. Hoe zorgen jullie dat je kunt aantonen dat ik te laat was?

10. Kan ik meekijken met jullie controles?