Track & Trace

Volg uw pakket of aangetekende brief op elk moment in MijnPakket

Track & Trace is een handige manier om uw zending met barcode online te volgen. Het enige wat u nodig hebt is een barcodenummer en postcode. Ook als verzender volgt u uw zending eenvoudig in MijnPakket.

Hoe werkt het?

Zodra u een barcode hebt kunt u de zending volgen via MijnPakket. Indien bekend ziet u de dag waarop wij de zending zullen aanbieden en waar mogelijk ook een tijdvak waarbinnen wij dit doen. De aflevering van uw zending hangt af van het land van bestemming.

Een pakket of aangetekende brief volgen met Track & Trace

Uw zending volgt u eenvoudig in MijnPakket. In vier stappen weet u waar uw poststuk is:

  1. Zorg dat u het barcodenummer van uw zending bij de hand hebt. U vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar u wat hebt gekocht.
  2. Typ dit nummer in het vakje “barcode”. Het barcodenummer begint meestal met “3S”of “2S” en bevat verder een combinatie van cijfers en letters. Typ het nummer zonder spaties.
  3. Vul de postcode van de ontvanger in.
  4. Als u de vakjes hebt ingevuld, klikt u op “zoek”. De informatie verschijnt op uw scherm. 

Naar Track & Trace in MijnPakket

Uw internationale zending volgen

Wilt u een internationale zending volgen? Zet dan een vinkje in het vak “zending wordt bezorgd op een adres buiten Nederland”. Vervolgens kiest u het land van bestemming en klikt u op “zoek”. De informatie verschijnt op uw scherm. 

Heeft u geen resultaat gevonden voor uw zending? In veel gevallen is uw zending gewoon aangekomen. We zijn voor de Track & Trace gegevens afhankelijk van de gegevensuitwisseling met onze internationale partners. Zij zijn niet altijd in staat om de bijbehorende Track & Trace gegevens (tijdig) aan ons door te geven.

Uw zending ontvangen op andere dag of andere plaats

Heeft de bezorger al eenmaal geprobeerd uw zending aan te bieden maar was u niet thuis en kon de zending ook niet afgeleverd worden bij de buren? Dan krijgt u een ‘niet-thuis-code’. Hiermee kunt u in MijnPakket kiezen waar en wanneer we uw zending de tweede keer moeten aanbieden:

  • Zending ontvangen op een andere dag bij u thuis (tot vijf dagen vooruit)
  • Zending ontvangen bij uw buren met dezelfde postcode
  • Zending bezorgen op een Postkantoor of ander afhaalpunt in uw buurt 

Maakt u geen keuze voor een tweede bezorging? Dan wordt uw pakket de volgende werkdag opnieuw bij u aangeboden. Wanneer de bezorger de zending ook dan niet kan afleveren, kunt u met het bericht van de bezorger de zending afhalen op het aangegeven Postkantoor. U hebt hiervoor drie weken de tijd, daarna gaat de zending retour afzender.

Naar Track & Trace in MijnPakket

Bezorgdagen en tijden

Standaard bieden wij uw bezorging als volgt aan:

Eerste bezorging
Tweede bezorging
Maandag*
Dinsdag
Dinsdag
Woensdag
Woensdag
Donderdag
Donderdag
Vrijdag
Vrijdag
Zaterdag
Zaterdag
Maandag

*Alleen als de webshop deze dienst aanbiedt is de eerste bezorging op maandag. Biedt de webshop deze dienst niet aan, dan is de eerste bezorging standaard op dinsdag. 

Wij bezorgen van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 21.30 uur. Op zaterdag bezorgen wij tot 18.00 uur.

Track & Trace: ook voor internationale post

Track & Trace wordt door meerdere landen ondersteund. Wilt u weten of ook uw buitenlandse bestemming deze optie biedt? Bekijk daarvoor de landenlijst Track & Trace.