Wij zijn PostNL

Het grootste en modernste netwerk voor post, pakketten en e-commerce in de Benelux. Dat is waar PostNL voor staat. Daarnaast opereren we wereldwijd met onze Spring-salesforce, en blijven we als logistieke speler groeien in Italië en Duitsland. Met onze toegewijde mensen en innovatiekracht kunnen we onze ambitie te realiseren: om de aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in door ons gekozen markten te zijn.

Voor onze klanten is PostNL de onmisbare link tussen de fysieke en online wereld. Door slim gebruik te maken van onze netwerken en met bijvoorbeeld digitale applicaties blijven we onze diensten uitbreiden. Zo maken we het onze klanten steeds gemakkelijker.

Hoe we waarde creëren

PostNL heeft een prominente plek in de maatschappij. We komen dagelijks in miljoenen straten. We willen een positieve impact hebben op de wereld waarin we werken. Hierbij luisteren we naar de wensen van onze klanten, medewerkers, investeerders, de samenleving en andere stakeholders. Want alleen door al hun behoeften goed te balanceren kunnen we nu en op de lange termijn waarde creëren voor iedereen.

Onze strategie

Met deze strategie springen we in op ontwikkelingen in de markt, regelgeving en aanhoudende postvolumedalingen. We versnellen onze transformatie naar een logistiek e-commercebedrijf. Dat doen we door te investeren in technologie en infrastructuur om onze sterke positie in de e-commercemarkt vast te houden en uit te bouwen, en door kostenbesparingen te realiseren waar en wanneer nodig.

Groeidomeinen

Groei van e-commerce

Dankzij internet kunnen we altijd en overal winkelen, in alle winkels, waar ook ter wereld. En we laten onze bestellingen makkelijk bezorgen, waar en wanneer we willen.

Logistieke netwerken

Om het sterk groeiende aantal bestellingen te kunnen verwerken en aan de eisen van onze klanten te kunnen voldoen, is een groot en betrouwbaar netwerk nodig.

Verbonden samenleving

Contact tussen mensen en bedrijven verandert sterk door de mogelijkheden van technologie. Dit leidt tot nieuwe bedrijfsmodellen, waarbij toegang krijgen belangrijker wordt dan bezit.

Wat we doen

In 2017 hebben we veel bereikt, en we zullen die lijn vasthouden in 2018 en verder. Hierbij blijven we dicht bij onze kernactiviteiten en houden we ons aan onze kernwaarden: dichtbij, gedreven en vindingrijk.