Veelgestelde vragen

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

We bezorgen pakketten normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket. 

Vul hieronder de barcode of ‘niet-thuis code’ en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Track en trace PostNL

Volg je pakket

Land van de ontvanger

Gaat het om een pakket uit of naar het buitenland? Bekijk dan onze servicepagina over het buitenland.

Hoe laat komt de bezorger precies?

We geven je een tijdvak van 2 uur waarin we verwachten langs te komen. We doen ons uiterste best om je pakket binnen die tijd te bezorgen. We kunnen je niet precies vertellen hoe laat. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid pakketten, weersomstandigheden en drukte op de weg.

Niet thuis bij bezorging

Je pakket op een ander moment laten bezorgen of bij een PostNL-punt? Bekijk hoe je als ontvanger de bezorging kunt wijzigen. Is de bezorger al langs geweest? Dan ligt je pakket bij de buren of een PostNL-punt in de buurt. Als het goed is heeft de ontvanger een kaartje ontvangen met een ‘niet-thuiscode’. Hiermee zie je op track & trace waar het pakket opgehaald kan worden. Heb je die niet? Vul dan de originele barcode in.