Menu

Veelgestelde vragen

Bezorging post of pakket in het buitenland

Heb je iets verstuurd naar het buitenland? Op onze internationale track & trace-website vind je de laatste informatie over je post of pakket. Kies de bestemming, vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wat de status is.

Track & trace internationaal

Geen track & trace of status bekend?

Niet ieder land ondersteunt track & trace. Bekijk het overzicht van landen die wel track & trace ondersteunen. Het kan ook even duren voordat je post of pakket gescand is en je iets ziet in track & trace. We zijn hierin afhankelijk van buitenlandse postorganisaties en overheden. Duurt het erg lang? Neem dan even contact op met de ontvanger. Misschien is je post inmiddels al bezorgd.

Hoe lang is mijn post of pakket onderweg?

Hoe lang je post of pakket onderweg is, verschilt per bestemming. De overkomstduur is het aantal dagen dat de zending onderweg is vanaf het moment dat die Nederland heeft verlaten.
 
Bezorgtijd buitenland

Soms kan je zending er langer over doen, door bijvoorbeeld slecht weer, stakingen in het land van bestemming of vertraging bij de douane. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Bekijk de internationale vertragingen die op dit moment bij ons bekend zijn.  

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

In sommige landen wordt je pakket een 2e keer aangeboden, in andere niet. Dit ligt aan de processen van het land van bestemming en de buitenlandse postorganisaties. De ontvanger kan hierover contact opnemen met de postorganisatie in dat land.

Wat mag ik wel en niet versturen?

Wil je weten hoe groot en zwaar je post of pakket mag zijn naar een bepaald land? Of hoeveel het kost? Kijk dan bij onze tarieven. Sommige goederen en stoffen mag je niet versturen naar het buitenland, andere alleen als je ze veilig verpakt. Bekijk wat je wel en niet mag versturen.

Anderen bekeken ook:

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers

Deze berichten kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Klantenservice Zakelijk

088 - 868 68 68
Op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur.



Contact

Ik heb een vraag

Ga naar Vraagformulier.

Ik heb een klacht

Ga naar Klachtenformulier.

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Adres

Postbus 19100
2500 CC DEN HAAG

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Start een WhatsApp gesprek