Eerste tranche aandeleninkoopprogramma PostNL afgerond op 25 mei 2022
Den Haag, 26 mei 2022 – PostNL kondigt vandaag de afronding van de eerste tranche van het aandeleninkoopprogramma aan.
De onderneming heeft 51 miljoen gewone aandelen ingekocht voor een totale prijs van € 159,2 miljoen. Dit is het maximale aantal aandelen dat is aangekondigd bij de start van de eerste tranche van het aandeleninkoopprogramma op 1 maart 2022. De gemiddelde prijs per aandeel bedroeg € 3,12.
De eerste tranche is onderdeel van PostNL’s aandeleninkoopprogramma met een totale maximale waarde van € 250 miljoen dat werd aangekondigd op 25 januari 2022. Het resterende deel bedraagt € 90,8 miljoen en wordt uitgevoerd in 2023.
PostNL is voornemens om de ingekochte aandelen te gebruiken voor verplichtingen uit hoofde van op aandelen gebaseerde beloningsregelingen en om dividend uit te kunnen uitkeren. Dat dividend kan deels in aandelen worden uitgekeerd, naar keuze van de aandeelhouder. De resterende aandelen worden ingetrokken.
Download het excel sheet met de details van alle transacties via https://www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/aandelen/aandeleninkoopprogramma/
This press release is issued in connection with the disclosure and reporting obligation set out in Article 2(2) of the EU Regulation that contains technical standards for buyback programs.
Over PostNL
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ongeveer 5.500 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen en 517 pakket- en briefautomaten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met ruim 35.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 7,4 miljoen brieven. Onze focus ligt op kwaliteit voor klanten, het creëren van kansen voor onze mensen en het toevoegen van waarde voor stakeholders door groei, digitalisering en duurzaamheidsinitiatieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, maken we veel kilometers te voet of met de (elektrische) fiets, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische bussen en licht elektrische vrachtvoertuigen in. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,1 miljard in 2022, waarvan 61% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.