PostNL benoemt Jennifer Crites als Chief Information Officer
Den Haag, 2 juni 2022 – PostNL maakt vandaag bekend dat Jennifer Crites de functie van Chief Information Officer (CIO) op zich zal nemen. Zij was eerder in dezelfde functie actief bij AkzoNobel. Zij wordt als CIO ook lid van het Executive Committee van PostNL. Jennifer Crites is de opvolger van de huidige CIO Marcel Krom, die zoals eerder aangekondigd per 1 september vertrekt bij PostNL.
Herna Verhagen, CEO van PostNL zegt over de benoeming: “We zijn heel blij met de komst van Jennifer als CIO bij PostNL. Met haar achtergrond, diepgaande kennis en uitgebreide ervaring bij grote internationale bedrijven met business- en digitale transformatie, ICT ontwikkeling en passie voor datamanagement zal zij van grote waarde zijn voor PostNL. Als CIO en als lid van het Executive Committee kan zij de cruciale rol van informatietechnologie in de ontwikkeling van onze logistieke netwerken en onze digitale transformatie verder vorm geven.”
Jennifer Crites (1974, VS) werkte van 2000 tot 2013 bij Procter & Gamble in diverse business en IT functies. In 2013 kwam ze naar Nederland om bij FrieslandCampina te gaan werken als Director IT Corporate & Support, waarna ze Director IT was bij Hunkemöller. Bij AkzoNobel was ze Director IT in het Chief Information Officer office en later CIO op interimbasis. In die rol leidde ze de ontwikkeling van de IT organisatie strategie, waarbij IT gepositioneerd werd als de digitale katalysator voor bedrijfsonderdelen.
Over PostNL
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ongeveer 5.500 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen en 517 pakket- en briefautomaten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met ruim 35.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 7,4 miljoen brieven. Onze focus ligt op kwaliteit voor klanten, het creëren van kansen voor onze mensen en het toevoegen van waarde voor stakeholders door groei, digitalisering en duurzaamheidsinitiatieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, maken we veel kilometers te voet of met de (elektrische) fiets, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische bussen en licht elektrische vrachtvoertuigen in. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,1 miljard in 2022, waarvan 61% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.