PostNL toonaangevend bij inzet tegen klimaatverandering: op A-lijst CDP
Den Haag, 20 december 2022 - PostNL krijgt voor het 3e jaar op rij een positie op de prestigieuze “A-lijst” van het CDP (Carbon Disclosure Project) vanwege toonaangevende inspanningen tegen klimaatverandering. Van de 15.000 bedrijven die door het CDP zijn beoordeeld, ontvangen 9 Nederlandse bedrijven en 283 bedrijven wereldwijd dit jaar deze A-notering. Dit laat zien dat PostNL tot een selecte groep bedrijven behoort die op dit terrein uitzonderlijk presteren en dat PostNL een leiderschapsrol vervult op het gebied van milieuambitie, -actie en transparantie.
Herna Verhagen, CEO PostNL: “CDP legt de lat voor milieuleiderschap elk jaar hoger met strengere eisen. Dat wij voor het derde jaar op rij de hoogste score voor een onderneming krijgen is een belangrijke bevestiging van onze inspanningen. We zijn hier dan ook trots op. We houden onze blik op de toekomst gericht en blijven ons inzetten voor een duurzame logistieke keten waarin milieutransparantie de norm is.”
Onderbouwde ambities
Over CDP
Over PostNL
Wij zijn PostNL, we zijn er voor iedereen en brengen het al 225 jaar samen. Met een uitgebreid netwerk van bijna 5.800 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen, en ruim 900 pakket- en briefautomaten die openstaan voor diverse vervoerders, en miljoenen gebruikers van de PostNL-app, zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met bijna 34.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. We leveren een scala aan diensten, waaronder post- en pakketbezorging, logistieke e-commerce oplossingen en cross-border solutions. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 6,9 miljoen brieven. Onze inzet is gericht op klanttevredenheid, het bieden van kansen aan ons personeel en het genereren van waarde voor onze stakeholders via groei, digitalisering en duurzaamheid.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. En zetten in op duurzaamheid en maken veel kilometers te voet en met de fiets, maken steeds vaker gebruik van schonere brandstoffen en elektrische voertuigen, en bieden vernieuwende stadslogistiek aan. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,2 miljard in 2023, waarvan 62% afkomstig uit e-commerce activiteiten.