‘We zijn goed op weg, maar PostNL brengt ons verder’

Fashionretailer Stretchshop over de overstap naar PostNL

Foutloze bezorging is onmisbaar voor Stretchshop: ‘Sinds we samenwerken met PostNL zijn er geen bezorgklachten, alleen maar positieve reacties!’

Fashionretailer Stretchshop: een 33 jaar oud familiebedrijf in Goes met een grote collectie modieuze dameskleding. Naast de 6 fysieke winkels begon Bonito Hage 3 jaar terug de webshop. Dat blijkt een gouden greep. Vorig jaar waren er ruim 28.000 bestellingen, dit jaar worden er zo’n 50.000 verwacht. Foutloze bezorging is dan onmisbaar. ‘Sinds we samenwerken met PostNL zijn er geen bezorgklachten, alleen maar positieve reacties!’

Stroom aan bestellingen

Op jonge leeftijd had Bonito nauwelijks interesse in het bedrijf van zijn ouders. Zijn uitstekende computerkennis zette hij toen vooral in bij online gamen. Op aandringen van zijn vader richt Bonito in 2020 stretchshop.nl op. ‘We startten aan het begin van de coronacrisis. De winkels moesten dicht en we zetten alle voorraden online. De bestellingen stroomden binnen. En dat is niet meer gestopt!’, vertelt Bonito trots.

Omzet verdrievoudigde, de bezorgklachten ook

Inmiddels is de omzet van de webshop verdrievoudigd. Dagelijks gaan er zo’n 100 pakketten de deur uit, na het weekend soms wel 600. De pakketten gaan vooral naar consumenten in Nederland, België en Duitsland. En zelfs ook naar landen als Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Bij de vorige bezorgpartner ging er vaak wat mis. Bonito: ‘Pakketten werden over de schutting gegooid of ergens afgeleverd zonder bericht. Dat is onacceptabel met bestellingen van gemiddeld € 100,- of meer!’

‘We krijgen nu geen klachten meer over de bezorging, alleen maar positieve reacties en beoordelingen. Track & trace is ook duidelijker voor klanten. Belangrijk, want klachten over bezorginfo komen bij ons terecht.’

Bonito Hage, Stretchshop.nl

Gouden overstap naar PostNL

In januari dit jaar stapte Stretchshop daarom over naar PostNL, op aanraden van een kennis die bij PostNL werkt. De samenwerking met PostNL is nog pril, maar Bonito is zeer tevreden. Vooral over de kwaliteit die PostNLmedewerkers leveren. ‘We krijgen nu geen klachten meer over de bezorging, alleen maar positieve reacties en beoordelingen. Het track & tracesysteem is ook duidelijker voor consumenten. Heel belangrijk, want ook klachten over gebrekkige bezorginformatie komen bij ons terecht.’

Ook over het contact met accountmanager Ruud is Bonito zeer te spreken. ‘Hij reageert snel, denkt mee en komt beloftes na.’

Razendsnelle bezorging

Bonito merkt ook verschil in bezorgsnelheid. ‘Pakketten bleven bij de vorige bezorgpartij soms 2 dagen liggen. Terwijl wij een bestelling binnen 24 uur willen afleveren. Dat zorgde voor veel telefoontjes en e-mails.’ Bezorgers van PostNL leveren de pakketten wél binnen 24 uur af bij de consument. Ook zijn retouren veel sneller terug. Hierdoor staan items ook weer sneller online. ‘We groeien enorm hard. Ons laatste stukje in de keten is nu 100% verbeterd. Op PostNL kunnen we vertrouwen. We zijn goed op weg, PostNL brengt ons verder.’

Over Stretchshop

Stretchshop heeft een groot assortiment dameskleding, gericht op modebewuste vrouwen. Naast de 6 fysieke winkels in Zeeland en Roosendaal zijn er plannen voor een grote winkel in Breda. Samen met nog 2 medewerkers runt Bonito de succesvolle webshop stretchshop.nl en zorgt voor de online marketing. Vader Jan Hage regelt de financiële aspecten van het bedrijf, moeder Karin Goulooze managet de fysieke winkels. Ze willen Stretchshop samen naar een hoger niveau tillen.

Ook overstappen?

Vraag een zakelijk PostNL-account aan en ervaar de voordelen. Of je nu op zoek bent naar meer gemak, meer tevreden klanten, meer groei of meer groene oplossingen.