
Aandachtpakkers
Editie Duetz & Adam Brandstores
Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Deze editie gaan we in gesprek met Duetz & Adam Brandstores over persoonlijke aandacht. En over de ideale marketingmix tussen online en offline middelen.
Hoe zet je je merk en wat je doet in de spotlight? Hoe laat je de persoonlijke aandacht die je je klanten biedt doorklinken in je marketing? Deze editie gaan we in gesprek met Duetz over het effect van aandacht. En over de rol die vormgeving daarbij speelt.
“Persoonlijke aandacht en advies vormen de kern waar het bij ons om draait”, zegt Pim Duetz, Chief Digital & E-commerce. “Zonder aandacht voor de klant kun je niets verkopen. Die persoonlijke aandacht laten we ook steeds meer in onze marketing doorklinken. We kiezen voor direct mail als één van de ingrediënten van onze marketingmix, omdat we merken dat consumenten het prettig vinden om een boekje, kaart of poststuk van ons te krijgen.”
“Ik bemoei me actief met de vormgeving van onze direct mails. De vormgeving is ontzettend belangrijk. Het is in feite je handschrift, je DNA wat je laat zien aan klanten.”
“Je hoopt uiteindelijk dat als klanten een poststuk van je openmaken, ze daar een warm gevoel bij krijgen. Dat de direct mail de warme relatie die je met ze hebt, bevestigt. Dat ze denken ‘Laat ik weer eens een bezoekje brengen.’ En we zien dat het ook zo werkt. Als we een poststuk versturen, ligt onze omzet in de twee-drie weken erna 15 tot 20% hoger.”
Bekijk ook:
Editie Vitaminstore
Alain Vermeulen, founder Vitaminstore vertelt over welke rol personalisatie speelt in hun communicatiemiddelen.
Editie HH Global
Marianne Spijker, account director bij HH Global vertelt over de bewuste keuze voor duurzame communicatiemiddelen.
Editie Smartphonehoesjes.nl
Eveline Jansen, projectmanager bij Smartphonehoesjes.nl vertelt over het geweldige resultaat dat ze met direct mail hebben bereikt.
Editie bol.com
Carolien van Brakel, strategy lead, en Mathieu Veldhuijzen, lead speelgoedboek bol.com, vertellen hoe het speelgoedboek bij zoveel mogelijk kinderen onder de aandacht kwam.
Editie gemeente Ede
Wilma van Noordenburg, projectmanager bij de Gemeente Ede, vertelt hoe ze met direct mail bij alle bewoners onder de aandacht komen.
Editie ANWB
Lindsey de Leau, marketeer B2B & ANWB Kampeerkaart CKE, vertelt hoe de ANWB direct mail voor verschillende doelgroepen inzet als impactvol medium binnen de mediamix.
Editie Schuurman Schoenen
Frans Everink, commercieel directeur van Schuurman Schoenen, vertelt hoe de schoenenketen direct mail inzet als impactvol kanaal pxbinnen de mediamix.
Ook interessant
Thema’s onder de loep
Expert op het gebied van direct mail worden? Doe kennis op.
Experts delen hun kennis
Behoefte aan meer kennis en inspiratie? Bekijk de blogs over direct mail.
Het verhaal achter de feiten
De cijfers laten zien dat direct mail werkt. In de podcast hoor je waarom.
Doe de directmailcheck
Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips over hoe je deze direct mail nóg succesvoller maakt.