Menu
Lindsey de Leau

Lindsey de Leau

van de ANWB:

‘Voor iets tastbaars heb je méér aandacht dan voor iets dat digitaal en vluchtig is’
Bekijk de video

Aandachtpakkers

Editie ANWB

Hoe ga je als ondernemer om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met ondernemers in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.

Aandachtpakkers

Editie ANWB

Hoe ga je als ondernemer om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met ondernemers in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.


Lindsey de Leau, marketeer B2B & ANWB Kampeerkaart CKE vertelt hoe de ANWB direct mail voor verschillende doelgroepen inzet als impactvol medium binnen de mediamix.

Lindsey: “Ik houd me vooral bezig met het werven van abonnees voor de ANWB Kampeerkaart en zie direct mail als een onmisbare schakel in de marketingmix die daarvoor moet zorgen. Als we een direct mail versturen, is het altijd in combinatie met een e-mail als follow-up. We zien dat die combinatie goed werkt.”

Als Lindsey vertelt over het mooiste aspect van direct mail zegt ze: “Naast de attentiewaarde op de deurmat en de aandacht waarmee een direct mail wordt gelezen, vind ik de mogelijkheden tot personalisatie waardevol. Dat er dus écht aandacht is voor de ontvanger. Daarnaast geeft maar liefst 92% van de ontvangers van onze direct mails aan dat ze de frequentie ervan goed vinden. Dat is in een tijd van een overvloed aan commerciële boodschappen een prestatie om trots op te zijn.”

Elk jaar onderzoekt de ANWB samen met PostNL en Metrixlab hoe de direct mails door de ontvangers worden ervaren. Dit geeft ze waardevolle inzichten. Lindsey: “Uit een eerder onderzoek bleek bijvoorbeeld dat lezers vonden dat er teveel tekst in de direct mail stond. Ook was niet duidelijk dat kortingen ook in het hoogseizoen gelden. Daar ben ik mee aan de slag gegaan en met succes. Uit de onderzoeksresultaten van dit jaar bleek dat leesintentie was gestegen. En op de vraag naar de eigenschappen van de kampeerkaart kregen we regelmatig ‘korting in het hoogseizoen’ terug.”

Bekijk ook:

Frans Everink

Editie Schuurman Schoenen

Frans Everink, Commercieel Directeur van Schuurman Schoenen, vertelt hoe de schoenenketen direct mail inzet als impactvol kanaal binnen de mediamix.

Bekijk de video

Ook interessant

DM checkDoe de directmailcheck

Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips over hoe je deze direct mail nóg succesvoller maakt.

Service en contact PostNL (zakelijk)

Contact

Benieuwd naar de mogelijkheden van direct mail?
Lees meer of neem direct contact met ons op.

Neem contact op