Menu
Wilma van Noordenburg

‘‘Direct mail vormt het hart

van onze marketingmix.”

Wilma van Noordenburg, gemeente Ede
Bekijk de video

Aandachtpakkers

Editie gemeente Ede

Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met professionals in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.

Aandachtpakkers

Editie gemeente Ede

Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met professionals in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.


Wilma van Noordenburg, projectmanager bij de Gemeente Ede en mede-verantwoordelijk voor het project Ede Doet vertelt hoe ze met direct mail bij alle bewoners onder de aandacht komen.

Wilma: “Ede Doet stelt inwoners in staat om initiatieven aan te melden die hun buurt mooier, beter of leuker maken. Door het verzamelen van waardecheques van € 7,50 kunnen inwoners van Ede zelf buurtprojecten initiëren en realiseren. Wilma over de cruciale rol die direct mail speelt als onderdeel van de mediamix: “Direct mail vormt het hart van de marketingmix die wij als gemeente voor Ede Doet inzetten. Direct mail is voor ons heel belangrijk, omdat we daarmee bij álle inwoners onder de aandacht komen.”

“Een trend is dat de mensen heel weinig aandacht voor elkaar hebben. Ook in de gemeente Ede”, zegt Wilma. “Ede Doet brengt mensen bij elkaar en vergroot de sociale samenhang in de omgeving. In totaal zijn er met de waardecheques uit de direct mail al 1.152 initiatieven gerealiseerd, waarvan 475 in 2019. Wilma: “We sturen de direct mail naar ongeveer 50.000 adressen. Het resultaat is dat van die 50.000 cheques ongeveer 51% binnen een maand is geactiveerd. Een resultaat om trots op te zijn.”

Ede Doet is zo’n groot succes dat inwoners al van tevoren bij de gemeente vragen wanneer de volgende waardecheque weer op de deurmat valt. “Zonder direct mail kan Ede Doet simpelweg niet bestaan”, sluit Wilma af.

Bekijk ook:

Frans Everink

Editie Schuurman Schoenen

Frans Everink, Commercieel Directeur van Schuurman Schoenen, vertelt hoe de schoenenketen direct mail inzet als impactvol kanaal binnen de mediamix.

Bekijk de video
Lindsey de Leau

Editie ANWB

Lindsey de Leau, marketeer B2B & ANWB Kampeerkaart CKE vertelt hoe de ANWB direct mail voor verschillende doelgroepen inzet als impactvol medium binnen de mediamix.

Bekijk de video

Ook interessant

DM checkDoe de directmailcheck

Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips over hoe je deze direct mail nóg succesvoller maakt.

Service en contact PostNL (zakelijk)

Contact

Benieuwd naar de mogelijkheden van direct mail?
Lees meer of neem direct contact met ons op.

Neem contact op