Alain Vermeulen Vitaminstore

“Door te segmenteren hebben

we 20% hogere respons.”

Alain Vermeulen, founder Vitaminstore
Bekijk de video

Aandachtpakkers

Editie Vitaminstore

Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Deze editie gaan we in gesprek met Vitaminstore over persoonlijke aandacht. En over de ideale marketingmix tussen online en offline middelen.


‘Persoonlijke aandacht is heel belangrijk in de Vitaminstores, want gezondheid is persoonlijk’, zegt Alain Vermeulen, oprichter en commercieel directeur van Vitaminstore. ‘De klant komt vaak terug om nét weer een andere vraag te stellen over zijn gezondheid. Ook in onze marketing staat persoonlijke aandacht centraal. We proberen naar de consument steeds betere, relevantere boodschappen te sturen. Door de marketinginstrumenten die we inzetten geven we de klanten ook een idee dat ze persoonlijk aandacht krijgen van ons merk.’

Vitaminstore verspreidt onder klanten het Vitamin Magazine. Het magazine vormt een belangrijk onderdeel van hun marketingmix. ‘Het wordt door onze klanten heel goed gelezen. De vragen die er vervolgens komen in de winkel gaan vaak over wat ze in het magazine hebben gezien. Dat is voor ons dus een belangrijk communicatie-instrument.’

Vitaminstore maakt gebruik van een dataoplossing van PostNL. Vermeulen: ‘Het is voor ons belangrijk om op de juiste toon en manier met de consument te communiceren. Daar gebruiken we klant in beeld voor van PostNL. Dat helpt ons om relevanter te communiceren. We kunnen bijvoorbeeld veel beter zien of het gezin kinderen heeft, en in welke leeftijdsgroep. Je kan daardoor veel relevanter zijn met producten en informatie die je naar de klant stuurt. Data is voor Vitaminstore essentieel. De klant laat zelf ook veel data achter. Vermeulen: ‘De kunst is om die data in de hele klantreis relevant in te zetten. Als je dat goed kunt combineren, maak je het voor je bedrijf veel beter, makkelijker en effectiever om met die klant te communiceren.’

Bekijk ook:

Editie HH Global

Marianne SpijkerMarianne Spijker, account director bij HH Global vertelt over de bewuste keuze voor duurzame communicatiemiddelen.

Bekijk de video

Editie Smartphonehoesjes.nl

Editie bol.com

Editie gemeente Ede

Editie ANWB

Editie Schuurman Schoenen

Ook interessant

DM checkDoe de directmailcheck

Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips over hoe je deze direct mail nóg succesvoller maakt.

Service en contact PostNL (zakelijk)

Contact

Benieuwd naar de mogelijkheden van direct mail?
Lees meer of neem direct contact met ons op.

Neem contact op