Menu

Adreswijzigingsservice

Direct adreswijzigingen ontvangen

Dagelijks verhuizen duizenden mensen. Bij elke verhuizing moeten adreswijzigingen gedeeld worden, ook met jouw organisatie. De verhuisservice helpt consumenten met vinden én informeren van alle organisaties over de adreswijzigingen. En de adreswijzigingsservice helpt jou met het ontvangen van de adreswijzigingen op de manier die jij wil. Of dat per brief, online of via bestandsformaat is.

Voordeel van de adreswijzigingsservice

  • Je organisatie is zichtbaar op het juiste moment
  • Consumenten informeren je met één klik
  • Meteen toestemming ontvangen om de adreswijziging van consumenten te verwerken

Hoe werkt het?

Een consument geeft via de verhuisservice aan welke persoon of personen er gaan verhuizen. Voor elke persoon kan er worden aangegeven welke organisaties er geïnformeerd moeten worden. Jouw organisatie ontvangt op deze manier altijd de gegevens van de juiste perso(o)n(en). Alleen als jouw organisatie zichtbaar is op de verhuisservice ontvang je adreswijzigingen. Op basis van de KvK-registratie wordt je organisatie opgenomen en daarmee zichtbaar op de verhuisservice.

Let op: De komende tijd worden alle organisaties gefaseerd toegevoegd.

De adreswijziging per brief of digitaal?

Er zijn drie manieren waarop wij de adreswijziging met je kunnen delen. Maak je nog geen gebruik van de adreswijzgingsservice? Dan ontvang je per verhuizend persoon een losse brief. Je kunt ook adreswijzigingen online of in bestandsvorm ontvangen. Dan kies je voor de online of premium adreswijzigingsservice.

Hoe kan ik adreswijzigingen online of in bestandsvorm ontvangen?

In de adreswijzigingsbrief die je van ons ontvangt, zie je ook een activatiecode om de wijzigingen online te ontvangen. Activeer met deze code de online adreswijzigingsservice, vanaf dan vind je alle adreswijzigingen in je zakelijke PostNL-account. Heeft u al een activeringcode, activeer dan nu de online adreswijzigingsservice.

Online adreswijzigingsservice

Ontvang je veel adreswijzigingen dan kun je deze in bestandsformaat ontvangen. Deze bestanden lenen zich uitstekend voor digitale of automatische verwerking. Aanvullende informatie vraag je op bij de consument voor nog makkelijkere verwerking.

Premium adreswijzigingsservice

De drie manieren om adreswijzigingen te ontvangen:

Brief met adreswijziging

Ontvang de juiste adresgegevens per brief met toestemming van de consument.

Online adreswijzigingsservice voor handmatige verwerking

Adreswijzigingen van consumenten worden direct doorgegeven in het Mijn PostNL-account.

Meer informatie

Premium adreswijzigingsservice voor digitale dataverwerking

De adreswijzigingen worden gedeeld via ons data exchange platform. U kunt de adreswijzigingen daar ophalen in bestandsformaat om deze efficiënt te verwerken.

Meer informatie