Menu

Antwoordnummer

Een verhoogde respons op jouw mailings

Met een antwoordnummer betaal je de portokosten van een poststuk en niet je klant. Je klanten sturen dan gratis hun reactie naar jou terug. Hierdoor profiteer je van een verhoogde respons op jouw mailings.

Post ontvangen vóór de werkdag begint? Vraag een postbus aan.

Voordelen van een antwoordnummer

  • Professionele uitstraling
  • Klanten kunnen zonder eigen kosten reageren
  • Verhoogde respons op jouw mailings
  • Jouw online verbruik bijhouden in Mijn PostNL

Wat kost het?

De kosten voor een antwoordnummer hangen af van de hoeveelheid en het gewicht van de poststukken die je ontvangt. Daarnaast betaal je btw en abonnementskosten.

Tarieven antwoordnummer brieven

Tarieven antwoordnummer pakketten

Hoe werkt het?

Met een antwoordnummer krijg je heel gemakkelijk inzicht in de respons op jouw mailings. Je bekijkt jouw verbruiksoverzicht door in te loggen op Mijn PostNL.

Een antwoordnummer is geschikt voor verschillende soorten zendingen:

  • Aanvraagkaarten
  • Direct mail & reminders
  • Kaarten voor reacties, suggesties of klachten
  • Interne correspondentie
  • Gratis retourneren van goederen
Vraag direct een antwoordnummer aan

Jouw post apart bezorgd binnen 48 uur

Wij zorgen ervoor dat je jouw binnenkomende antwoordstukken apart van jouw reguliere post ontvangt binnen 48 uur. Let op: Als je dagelijks maar één antwoordstuk ontvangt, dan wordt deze bijgevoegd bij jouw reguliere post.

Internationaal antwoordnummer

Doe je vaak zaken met partijen in het buitenland? Dan kan een internationaal antwoordnummer voor jou een uitkomst zijn. Met een international business reply service (IBRS) betaal je de portokosten voor jouw buitenlandse klanten, prospects of relaties. Dit maak je duidelijk door 'réponse payée / postage paid' op de retourenvelop te vermelden. Meer weten? Kijk op internationaal antwoordnummer.

Voorwaarden antwoordnummer

Voorwaarden afmetingen

Antwoordnummer wijzigen

Ga je verhuizen of wil je jouw bezorgadres wijzigen? Geef jouw wijziging dan door via Mijn PostNL.
Nog geen account? Maak een account aan voor Mijn PostNL.

Antwoordnummer opzeggen

Natuurlijk vinden wij het jammer als je besluit jouw antwoordnummer op te zeggen. Weet je zeker dat je dit wilt, laat het ons dan weten. Doe dit uiterlijk vier weken voor het einde van het kalenderjaar waarin je voor het laatst van het antwoordnummer gebruik wil maken.

Let op: Komen er na het einde van het contract nog poststukken binnen op jouw antwoordnummer? Dan worden deze aan jou doorgestuurd. Voor deze stukken betaal je een tarief per stuk plus een postzegel 1. Informeer jouw klanten daarom op tijd.

Gebruik het opzegformulier in Mijn PostNL als je een eigen account hebt. Dit is de snelste en eenvoudigste manier.

Antwoordnummer opzeggen in Mijn PostNL

Heb je geen Mijn PostNL-account, gebruik dan het opzegformulier op deze website.

Antwoordnummer opzeggen via formulier

Zakelijk nieuws

Meld je aan voor onze zakelijke nieuwsbrief.

optioneel
optioneel
optioneel
optioneel