Pakket of post beschadigd
Vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dat geval kunt doen.
Vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dat geval kunt doen.
Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat je het pakket beschadigd hebt ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal, dus het is erg belangrijk dat je deze bewaart.
Ontvang je een pakket met ontbrekende inhoud? Dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen.
Onverzekerde pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. je kunt de schade uiteraard wel bij ons melden met behulp van onderstaande contactopties. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Als je het pakket met een van de volgende verzendopties heeft verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:
De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de waarde van de inhoud van het pakket en de gekozen verzendoptie.
Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Je kunt hiervoor de onderstaande contactopties gebruiken.