We zijn een logistiek bedrijf. Onze enorme vloot, locaties door het hele land en dagelijkse lijnexploitatie hebben een aanzienlijke impact op het milieu. We streven ernaar om zo duurzaam mogelijk te zijn. Daarom zijn we continu bezig om deze impact zo veel mogelijk te beperken. We werken samen met verschillende organisaties om onze impact op het milieu zo veel mogelijk te verminderen. Zo doneren we de opbrengst van groene post aan Natuurmonumenten en ontwikkelden we met Thuiswinkel.org de Bewust Bezorgd CO2 tool.
Thuiswinkel.org – “Bewust bezorgd”
Thuiswinkel.org is de brancheorganisatie voor de e-commerce sector in Nederland. Ze vertegenwoordigen de belangen van webshops, leveranciers van logistieke diensten en andere aandeelhouders binnen deze branche. Een belangrijk aandachtsgebied van Thuiswinkel.org is duurzaamheid en CO2-efficiëntie in de toeleveringsketen. Thuiswinkel.org heeft daarom de Bewust Bezorgd CO2-rekentool ontwikkeld samen met marktleiders als bol.com, Wehkamp, Coolblue, Otto, DHL, Dynalogic en PostNL. Met deze rekentool is het mogelijk om de uitstoot van CO2 per pakje te registreren en monitoren. Daarnaast is het mogelijk om bewustzijn te creëren bij consumenten, door de tool weer te geven tijdens het afrekenen in de webwinkel en de meest duurzame bezorgoptie te tonen.
Shopping Tomorrow
Thuiswinkel.org heeft samen met andere brancheorganisaties het onderzoeksplatform ShoppingTomorrow opgezet, om te identificeren hoe consumenten in de toekomst online zullen winkelen. PostNL is medeoprichter van dit platform en draagt elk jaar op verschillende manieren bij aan verschillende expertgroepen. We leveren een bijdrage aan de volgende expertgroepen: Duurzaam verpakken, eten bezorgen, databeveiliging en circulaire economie.
Samenwerking IPC Drivers Challenge
PostNL doet mee aan de Drivers Challenge van International Post Corporation (IPC). Het voordeel van dit programma is dat PostNL-bestuurders zich bewust worden van hoe ze brandstof kunnen besparen. Er wordt eerst een nationale wedstrijd georganiseerd voor alle PostNL-bestuurders waarbij rijvaardigheden en brandstofverbruik worden gemeten. De winnaars doen mee aan de internationale IPC Drivers Challenge die elk jaar in een ander Europees land wordt gehouden.
Neem contact op met sponsoring@postnl.nl voor vragen over ons sponsoringsbeleid.
Samenwerking stichting Missing Chapter
De Raad van Kinderen, een initiatief van stichting Missing Chapter en Unicef Nederland, helpt ons bij het ontwikkelen van strategieën voor belangrijke onderwerpen met een duurzamere wereld als gevolg. PostNL is een van de zestig bedrijven die een Raad van Kinderen heeft. Onze Raad bestaat uit leerlingen van groep 7 en 8 van de Liduina Basisschool in Den Haag.