Een digitaal PostNL

Jouw favoriete bezorger door onze datagedreven aanpak

We werken elke dag aan vernieuwende digitale producten en diensten om post en pakketten sneller te bezorgen. En we doen meer dan alleen post en pakketten bezorgen. Denk aan het ontwikkelen van robots, algoritmes en slimme software. En daar komt veel bij kijken.

Unieke klantgerichte aanpak

Onze digitale aanpak past bij de wensen van onze klanten. Dat maken we keer op keer waar door met ze mee te denken. Daarom zijn we de favoriete bezorger.

Digitaal, logistiek en operationeel hart

Vooroplopen met een flexibele, zekere en snelle logistieke keten kan alleen als we onze processen volledig digitaal maken. Dat doen we met slimme software, algoritmes en robotica.

Platform met digitale oplossingen en diensten

We hebben een open platform waar e-commercepartijen en andere logistieke bedrijven samenkomen: Mijn PostNL. Hier regelen ze alles eenvoudig.

Sterk datafundament

Data, algoritmes en inzichten zijn ons brein: een betrouwbare bron voor onze digitale operatie. We combineren onze data met die van onze zakelijke klanten. Zo bepalen we hoe we onze operatie moeten inrichten.

Moderne technologische infrastructuur

We zien technologie als bouwstenen. Bouwstenen die flexibel, veilig en makkelijk zijn. Hierdoor kunnen we snel blijven vernieuwen en innoveren.

Dynamische digitale cultuur

We zijn digitaal, klantgericht en wendbaar. Daarbij leren we van onze zakelijke klanten en consumenten. Zo maken we het verschil voor onze zenders en ontvangers.

Onze onderscheidende klantgerichte aanpak

We bieden simpele en slimme digitale oplossingen en diensten. Die altijd passen bij de wensen van onze klanten, omdat we onderzoeken wat de klant graag wil. Zo verbeteren we bijvoorbeeld continu de functie ‘volg je pakket’. Onze ambitie is om in 2025 tot op de minuut te kunnen voorspellen wanneer een pakket aankomt op de bestemming.

Podcast: zo bouw je aan de beste digitale klantervaring

Luister hoe PostNL en Heineken hun kennis delen om de digitale ervaring van hun klanten steeds verder te verbeteren. Door onder andere AI en chatbots in te zetten. Voor de optimale klantervaring.

Digitaal, logistiek en operationeel hart

We ondersteunen onze zakelijke klanten en consumenten met een snelle, flexibele en efficiënte logistieke keten. Vooroplopen kan alleen als we onze processen volledig digitaal maken. Dat doen we met slimme software, algoritmes en robotica. We kijken naar de hele reis die een pakket aflegt en houden altijd rekening met de zender, ontvanger en uitvoerder. Bekijk in de video hoe software en slimme algoritmes ons daarbij helpen.

Podcast: digitale versnelling in logistiek

Eddy Thans en Lars Pruijn vertellen in deze podcast over kansen en ontwikkelingen van digitalisering in de logistiek. Eddy is directeur van Prime Vision en Lars werkte als manager netwerk en innovatie bij PostNL.

Platform met digitale oplossingen en diensten

We hebben een open platform waar e-commercepartijen en andere logistieke bedrijven samenkomen: Mijn PostNL. Zakelijke klanten en partners regelen alles eenvoudig op dit platform. Zoals pakketten volgen, een ophaalrit wijzigen of rapportages bekijken. Dat zorgt voor meer data, inzichten en analyses. En dat maakt ons uniek in de e-commercewereld. Want we combineren dit met een zogenoemde fysieke first mile en last mile. Onze bezorgers op straat zorgen voor gigantisch veel data. Door die combinatie kunnen we onze diensten aan klanten en consumenten blijven verbeteren.

Sterk datafundament

Data, algoritmes en inzichten zijn ons brein: een betrouwbare bron voor onze digitale operatie. We combineren onze data met die van onze zakelijke klanten en ontwikkelen algoritmes die ons helpen om goedkoop, sneller en nog duurzamer te werken. Zo bepalen we hoe we onze operatie moeten inrichten, hoe onze diensten eruit moeten zien en hoe we ons klantcontact kunnen vormgeven.

Podcast: digitaal versnellen met data

Door data kunnen we de wereld een klein beetje schoner maken. Data-experts Menno van der Winden van Tata Steel Nederland en Frank Ferro van PostNL bespreken de mogelijkheden, voorwaarden en ethische aspecten van data.

Moderne technologische infrastructuur

We zien technologie als bouwstenen. Bouwstenen die flexibel, veilig en makkelijk zijn. Hierdoor kunnen we snel blijven vernieuwen en innoveren. Samen bouwen we aan wat echt belangrijk is. En helpen we onze zakelijke klanten door hun klanten een betere online beleving te bezorgen. Met persoonlijke suggesties. Bijvoorbeeld een slimmer bezorgmoment waarop de ontvanger waarschijnlijk thuis zal zijn. En heb je een webshop? Dan koppel je die eenvoudig aan onze API’s of plug-ins.

Podcast: technologisch fundament van je organisatie

Hoe kun je als organisatie in dit digitale tijdperk waarde toevoegen voor klanten? Ralph Nijpels is Enterprise Architect bij KLM en Joost van der Vlies werkte bij ons als Chief Technology. Ze vertellen over het technologisch fundament van organisaties. Volgens hen de cruciale basis voor een goede klantbeleving.

Dynamische digitale cultuur

We zijn digitaal, klantgericht en wendbaar. Zo maken we het verschil voor onze zenders en ontvangers. Daarbij leren we van onze zakelijke klanten en consumenten. Net als van onze partners en collega’s. En bijvoorbeeld ook van digitale collega chatbot Daan. Wat er ook digitaal aangestuurd wordt – we blijven ervan leren om ons werk en onze dienstverleningen beter, leuker en makkelijker te maken.

Podcast: digitale versnelling bij PostNL

Bart Delmulle is onze Chief Digital Officer en geeft een kijkje in de keuken. Hij vertelt in 20 minuten over innovatie en de aanpak van onze digitale transformatie.

Alles weten over onze pakketten met Edge Computing

We innoveren veel. Dat doen we bijvoorbeeld door technologieën als Edge Computing te gebruiken. Met Edge Computing kunnen we sneller werken doordat data minder ver en minder vaak hoeft te reizen. In de whitepaper leggen we uit hoe we het gebruiken.

Download onze app voor consumenten

Hoe handig is het om al je PostNL-zaken op 1 plek te regelen? Miljoenen tevreden gebruikers gingen je voor. Ben jij de volgende? Download ‘m nu!