Interior Scent over de geur van succes

En hoe een zakelijk PostNL-punt daar aan bijdraagt

Manon Opdam besluit geurblokjes te verkopen en bouwt daar een webshop voor. En dan gaat het ineens hard.

Hoe Interior Scent razendpopulair werd

Wat als je meerdere banen een kans hebt gegeven en het is het allemaal net niet? Dan kan je bij de pakken gaan neerzitten. Manon Opdam niet. Ze besluit geurblokjes te verkopen en bouwt daar een webshop voor. En dan gaat het ineens hard. Ze vertelt over hoe ze inmiddels ruim 100 pakketten per dag verstuurt. En hoe ‘haar’ PostNL-business point haar daarbij helpt.

Een beetje mazzel of niet?

Die webshop kwam niet uit de lucht vallen. Met werkervaring in de e-commerce weet ze inmiddels hoe het online werkt. Ze bouwt zelf een webshop met een MyParcel plugin. Het begint gelijk goed te lopen. Volgens eigen zegge is dat vooral mazzel. Maar als we Manon spreken is het al snel duidelijk dat het niet alleen geluk is.

‘De lichtings- en openingstijden van het business point zijn ruimer, ze kunnen meer pakketten aannemen en zijn makkelijk te bereiken met de auto en een bus.’

Manon Opdam - Interior Scent

De flexibiliteit van zelf pakketten brengen

In eerste instantie bracht ze haar pakketten naar een klein PostNL-punt. Manon: ‘Overal in mijn huis lagen pakketjes om te versturen. Ik ging élke dag met van die grote boodschappentassen aan mijn fiets naar het PostNL-punt in de winkelstraat.’

Als de zaken goed gaan verruilt ze haar woonkamer voor haar eerste bedrijfspand. Ook daar groeit ze al snel uit. Ze besluit een nieuwe bedrijfsruimte te zoeken in de buurt van een PostNL-business point. Manon vertelt waarom: ‘Ik ontdekte het business point via de locatiewijzer. Ik zocht een PostNL-locatie in de buurt die nog open was. Het bleek heel handig om mijn pakketten bij het business point te brengen. De lichtings- en openingstijden zijn ruimer, ze kunnen meer pakketten aannemen en zijn makkelijk te bereiken met de auto en een bus.

‘Ik ben heel tevreden over hoe ik nu verzend’

Als de medewerkers me aan zien komen pakken ze al een rolcontainer, ze zijn heel servicegericht. Ik zie ze echt als collega’s. Ik huur er ook een postbus.’ Het business point is dan ook een van de redenen waarom ze inmiddels alleen nog maar met PostNL verzendt. De plugin van verzendplatform MyParcel is voor Manon ook een reden. Met de plugin kun je onder andere eenvoudig verzendlabels aanmaken. Manon vat het gemak van MyParcel samen: ‘Daarmee koppel ik mijn webshop aan Bol.com, print ik eenvoudig verzendlabels en stuur ik automatische track & trace naar klanten. Ik ben heel tevreden over hoe ik nu met PostNL verzend!’

‘Een zakelijke klant zien groeien? Dat is zo gaaf. Dat je aan zo’n succes kan bijdragen!’

Olaf Mengerink en René van der Waag runnen zakelijk PostNL-punt Scolair met veel enthousiasme. René: ‘We kennen al onze zakelijke klanten. Dat is deels eigenbelang; zo weet je direct of de pakketten per stuk nog gescand moeten worden of dat er al een lijst met verzendlabels binnen is. Maar het goede contact met klanten maakt ons werk ook simpelweg leuker. Daarnaast hebben we alle PostNL-producten in huis. En kunnen we ook kantoorartikelen leveren. Zo zetten we met ons vaste team continu dat extra stapje voor onze klanten.

Over Interior Scent

Op interiorscent.nl koop je een uitgebreid assortiment aan geuren voor in huis of bedrijf. Manon Opdam (47 jaar) startte de webshop in 2020.

Ook makkelijk je pakketten aanleveren?

Geef je pakketten af bij een PostNL-punt, laat ze ophalen door onze haalservice of breng ze direct naar een sorteercentrum. Ga voor het gemak dat bij jouw business past.