Maak van je zomerdip een succes
Tenzij je ventilatoren, reisartikelen of zwembroeken verkoopt, is een zomerdip in je webshop heel normaal. Het is de periode waarin mensen op vakantie gaan of dagjes weg en minder online shoppen. Heb je een webshop en merk je dat het in de zomer wat rustiger is? Pas de 4 tips toe en bereid je voor op de rest van het jaar.
Neem je voorraad onder de loep
De zomer is een goed moment om je voorraad te checken. Misschien heb je nog voorjaars- of winterproducten liggen die niet goed verkocht zijn. Te veel voorraad kost geld en neemt ruimte in. Organiseer een sale om van die overtollige producten af te komen. Extra tijd over? Kijk dan naar je verkoopgegevens en doe een marktonderzoek. Wat is er gaande in jouw niche? Spot kansen en onderneem actie.
Seizoensgebonden marketingacties
Lanceer nu seizoensgebonden marketingcampagnes. Promoot zomerse producten en speciale aanbiedingen via e-mail, social media en je website. Denk aan bundels voor stranduitjes of barbecues, of geef gratis goodies weg die passen bij de zomer. Het is ook hét moment om je marketingstrategie te checken. Moet je bijvoorbeeld ergens mee stoppen? Welke content werkt goed voor je doelgroep? Is een loyalty programma misschien iets?