Actueel

Blijf hier op de hoogte van onze laatste updates en bekijk veelgestelde vragen.

Voorjaar! Dat betekent: online shoppen en lekker veel feestdagen. Hou er rekening mee dat we op de meeste van deze dagen niet bezorgen. Wanneer kun je je pakketten dan wel verwachten? We hebben het voor je op een rijtje gezet.

Bekijk de afwijkende bezorgdagen

Ligt je pakket klaar bij een PostNL-punt of in een pakketautomaat? Haal het dan snel op. Zo maken we ruimte voor andere pakketten.

Waarom is het zo druk?

Veel mensen krijgen in deze periode vakantiegeld. Dat betekent: meer pakketten en brievenbuspakjes! Deze drukte zien we elk jaar rond deze tijd. Ook bestellen mensen in het voorjaar veel grote spullen. Denk aan tuinsets, zwembaden en barbecues. Daarvan passen er minder in onze pakketbussen.

Daarom vragen we webshops van tevoren hoeveel pakketten ze verwachten te versturen. Daarmee gaan we aan de slag. Zo zorgen we dat we genoeg mensen hebben om al die pakketten en pakjes te verwerken en te bezorgen.

Maar met meer dan een miljoen pakketten per dag maken kleine percentages extra al een groot verschil. En dat kan betekenen dat je pakket net iets later komt dan gehoopt. Vervelend natuurlijk als dat bij jou gebeurt. Maar we zetten alles op alles om je pakket snel bij je te krijgen. De laatste informatie over je pakket vind je altijd op track & trace.

Volgens track & trace is mijn brievenbuspakje bezorgd, maar dat is niet zo. Wat nu?

Het kan gebeuren dat een brievenbuspakje vertraging heeft, maar toch is gescand als 'afgeleverd'. Dat is dan een foutje. Je ziet dan in track & trace dat je pakje is bezorgd, terwijl dat nog niet zo is. We raden je aan om 2-3 dagen af te wachten. Heb je het daarna nog steeds niet binnen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender kunnen we onderzoek doen naar je pakje.