Menu

Veelgestelde vragen

Bezwaar maken tegen inklaringskosten

Zijn de inklaringskosten volgens jou onterecht? Of klopt de berekening niet? Dan kun je 2 dingen doen:

1. Zending weigeren

 
Zie je het überhaupt niet zitten om inklaringskosten te betalen? Dan is dit de beste optie voor jou. We sturen de zending dan terug naar de afzender en jij hoeft niets meer te betalen.
 
Een zending weigeren doe je als volgt:
  1. Ga naar track & trace
  2. Vul de barcode van de zending in en je postcode
  3. Klik op ‘Ik ben het niet eens met de kosten’
  4. Klik op ‘Pakket terugsturen’
  5. Klik op ‘Bevestigen’

2. Zending accepteren en bezwaar maken

Ben je het niet eens met de inklaringskosten, maar wil je de zending wél in ontvangst nemen? Dan kun je bezwaar maken na het betalen van de inklaringskosten. Zo kunnen we de zending wel alvast bij je bezorgen. Je kan bezwaar maken tot 4 weken na ontvangst van de zending. 
 
Bezwaar maken heeft alleen zin als de gegevens waarover aangifte is gedaan niet kloppen en je dit kunt aantonen. Schrijf een brief of e-mail met daarin: 
  • de barcode van je pakket 
  • waarom je het niet eens bent met de aangifte 
  • je naam, adres en handtekening
 
Dit moet je ook meesturen: 
  • een kopie van je (internet)bestelling en een kopie van je betaalbewijs
 
Kies je voor een brief? Dan kun je die sturen naar dit adres: 
 
PostNL Pakketten
T.a.v. KR-ScIP
Postbus 99180
8900 NA Leeuwarden

Heb je al betaald en wil je alsnog bezwaar maken?

Anderen bekeken ook: