Veelgestelde vragen

Hoe neem ik contact op?

Je neemt contact met ons op via onze digitale collega Daan. Daan laat je zien welke contactopties er zijn en verbindt je graag door. Hij kan trouwens ook veel vragen zelf beantwoorden. Als consument kun je met onze klantenservice collega’s chatten, bellen of praten via Facebook en Twitter. Welke opties beschikbaar zijn hangt af van het moment dat je contact met ons zoekt. Je vindt het overzicht van de openingstijden in het schema hieronder.

Neem onder aan de pagina direct contact op met Daan.

Op welke dagen en tijden kun je ons bereiken?

Stel je vraag via:Op:Vanaf:Tot:
ChattenMaandag t/m vrijdag
Zaterdag
8.30 uur
9.00 uur
20.00 uur
16.00 uur
BellenMaandag t/m vrijdag
Zaterdag
8.30 uur
9.00 uur
20.00 uur
16.00 uur
FacebookMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur
TwitterMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur
Handgeschreven briefMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur
Online klacht indienenMaandag t/m vrijdag08.30 uur20.00 uur
Digitale collega (chatbot) DaanMaandag t/m zondag00.00 uur23.59 uur

Hoe lang duurt het voordat ik iemand spreek of een reactie ontvang?

  • Als je met een collega wilt chatten of bellen word je via Daan in de wachtrij geplaatst. Je krijgt meteen iemand aan de lijn of je moet een paar minuten wachten. Dat hangt af van hoe druk het is.  
  • Wanneer je via Facebook of Twitter een vraag stelt, krijg je meestal binnen 1 dag reactie. 
  • Stuur je ons een brief? Dan ontvang je binnen 10 werkdagen (maandag t/m vrijdag) een reactie.  
  • Dien je online een klacht in, dan kies je zelf in welke vorm je contact met de klantenservice wil hebben. Je kunt direct bellen of chatten, of aangeven dat je een reactie wilt ontvangen per e-mail. Als je voor deze laatste optie kiest, dan ontvang je binnen 3 werkdagen (maandag t/m vrijdag) een reactie. 

Waarom moet ik contact opnemen via Daan?

We bezorgen op een doordeweekse dag ruim 800.000 pakketten en 7 miljoen brieven in de hele Benelux. En ieder jaar zien we het aantal pakketten stijgen. We doen daarbij ons uiterste best om alles goed te laten verlopen, maar soms gaat er helaas tóch iets mis. Om ervoor te zorgen dat het groeiend aantal pakketten niet zorgt voor langere wachttijden bij de klantenservice, hebben onze klantenservice collega’s hulp gekregen van Daan. Zo staat er altijd iemand paraat voor al je vragen.  
 
Wil je meer weten over Daan? Op de pagina Wie is digitale collega Daan? vind je meer informatie. 

Waar vind ik het telefoonnummer van de klantenservice?

Klik onderaan de pagina op de knop 'Contact opnemen'. Daan vraagt je hoe je contact wilt opnemen. Kies 'Bellen'. Vervolgens zal Daan je alvast wat vragen stellen. Jouw antwoorden stuurt hij door naar zijn echte collega’s. Zij helpen je daarna via de telefoon verder. Heb je alle vragen beantwoord? Dan vertelt Daan je onder welk nummer jouw gegevens bij de klantenservice bekend zijn en stuurt hij je een telefoonnummer. Dit telefoonnummer is speciaal op basis van jouw antwoorden geselecteerd. Zo hoef je niet meer door een telefoonmenu, maar heb je direct de juiste collega te pakken! 
 
Let op: zie je 'Bellen' niet staan? Dan is onze telefonische klantenservice op dat moment gesloten. Daan vertelt je wanneer onze klantenservice weer open is. Ook vertelt hij je op welke andere manieren je wel contact kunt opnemen. Je kunt de openingstijden ook bovenaan deze pagina vinden. 

Waar vind ik het e-mailadres van de klantenservice?

Onze klantenservice heeft geen algemeen e-mailadres. We proberen klanten in hun eerste contact meteen de juiste hulp aan te bieden. Daarom stelt Daan je eerst wat vragen over je probleem. Als het nodig is, verbindt hij je door om te bellen of chatten. Zo heb je direct contact met de juiste collega. Je kunt in sommige gevallen wel aangeven dat je graag een reactie per e-mail zou ontvangen, bijvoorbeeld als je online een klacht indient.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Heb je een klacht of ben je ontevreden over onze diensten? Kijk dan op de pagina Klacht indienen. Via deze pagina kan Daan je direct helpen een klacht in te dienen. Klik op ‘Klacht indienen' en selecteer vervolgens hoe jij jouw klacht met ons wilt delen

Langere wacht-/reactietijd door drukte in bezorging

Online bestellen is tijdens de coronacrisis een veilige en makkelijke manier om producten in huis te halen. De hoeveelheid pakketten en brievenbuspakjes die we verwerken is daarom enorm toegenomen. Deze toename betekent ook dat onze klantenservice extra veel vragen moet beantwoorden. Helaas betekent dit dat onze wacht-/reactietijden in deze periode soms wat langer kunnen zijn dan we hierboven vermelden. Sorry daarvoor.