Menu

Update coronavirus: Ligt je pakket bij een PostNL-punt? Dan kun je het nog steeds ophalen. Ook iets versturen kan gewoon. Wel volgens de richtlijnen van het RIVM natuurlijk. Meer weten?

Veelgestelde vragen

Pakket laten bezorgen bij PostNL-punt

Bij veel webshops kun je er tegenwoordig voor kiezen om je pakket te laten bezorgen bij een PostNL-punt. Maar wist je dat je pakketten die al naar je onderweg zijn vaak ook nog kunt laten bezorgen bij een PostNL-punt?

Dit doe je als volgt:

1. Zoek je pakket in track & trace

Ga naar track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) en vul de track & trace-code en je postcode in. De track & trace-code krijg je doorgaans van de afzender. Heb je iets gekocht op internet? Dan ontvang je vaak een e-mail met daarin een directe link.

2. Klik op ‘bezorging wijzigen’

Dit kan vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen van de afzender tot je de status ‘Gesorteerd’ ziet staan. Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via ‘Account’ - ‘Notificaties’.

3. Kies het gewenste PostNL-punt

Anderen bekeken ook: