Pakket of post naar buitenland niet ontvangen

Heb je iets verstuurd naar het buitenland, maar is het niet bezorgd? Bekijk dan eerst de status van het pakket in het zendingoverzicht van MijnPostNL Zakelijk of in de zakelijke PostNL-app. De ontvanger kan het pakket zelf ook volgen op via de track & trace.

Wat zijn mogelijke oorzaken van vertraging?

Het kan even duren voordat je post of pakket gescand is en je iets ziet in track & trace of MijnPostNL Zakelijk. Daarnaast kan je pakket vertraagd zijn door:

  • Verboden goederen of stoffen in je pakket. De douane kan dit (gedeeltelijk) in beslag nemen. Hier ontvang je bericht over. 
  • Verdachte inhoud van je pakket. De douane start dan een onderzoek. 
  • Willekeurige douanecontroles.
  • Vertraging bij de postorganisatie in het buitenland door bijvoorbeeld stakingen, weeroverlast, enzovoort.

De status zegt afgeleverd, maar het pakket is niet ontvangen? 

Vervelend dat de ontvanger je pakket niet heeft gekregen. Hebben de buren of huisgenoten ook niets ontvangen? Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Je kunt als zakelijke afzender direct digitaal een case aanmaken via MijnPostNL Zakelijk. Klik daar op de Service & Contact-pagina op de blauwe knop ‘ik heb een vraag’. Of zoek de zending op in het zendingoverzicht en kies voor ‘cases’. In de zakelijke PostNL-app is het ook mogelijk om een case aan te maken.