Post of pakket niet bezorgd
Vervelend dat de bezorging van je post of pakket langer duurt dan verwacht. Hier lees je wat er aan de hand kan zijn, of wat je kunt doen.
Vervelend dat de bezorging van je post of pakket langer duurt dan verwacht. Hier lees je wat er aan de hand kan zijn, of wat je kunt doen.
Bekijk de status in het zendingoverzicht van Mijn PostNL Zakelijk of in de zakelijke PostNL-app. Mogelijk is je pakket of post nog onderweg. Pakketten en post met track & trace bezorgen we normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Goede kans dus dat je pakket of post alsnog wordt bezorgd.
Hieronder vallen: aangetekende of verzekerde post, post met spoed, post met betaalservice, en brievenbuspakjes.
Dan kun je in Mijn PostNL Zakelijk een case aanmaken. Klik daar op de Service & Contact-pagina op de knop ‘ik heb een vraag’. Of zoek je pakket of post op in het zendingoverzicht en klik bij de zending op ‘cases’. Je kunt ook een case aanmaken in de zakelijke PostNL-app.
Gaat het om een pakket of brievenbuspakje? Stuur dan ook een factuur van de inhoud mee (inkoop of verkoop).
Gaat het om een pakket of post uit of naar het buitenland? Lees dan op deze pagina wat je kunt doen.
Gewone post bezorgen we normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag), maar altijd binnen 4 bezorgdagen. Goede kans dus dat je post alsnog wordt bezorgd.
Het kan gebeuren dat een adres niet klopt of niet meer bestaat. Tip: een adres kun je altijd checken op postnl.nl/adres-zoeken.
Post en brievenbuspakjes zonder track & trace kunnen we niet volgen in onze systemen. Dit betekent dat we helaas niet meer kunnen achterhalen wat er gebeurd is en waar je post is. Ontvang je vaker of al langer geen post meer? Neem dan contact met ons op via de contactopties hieronder. Dan gaan we kijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Lees wat je kunt doen als het gaat om rouwpost.
Dit kan komen door een onleesbaar of onjuist adres, of door een verpakking die niet aan de richtlijnen voldoet. Bekijk de veelgestelde vragen over retourpost.
Er zijn valse (internationale) postzegels in omloop. Hier wordt streng op gecontroleerd. Daardoor kan de bezorging vertraging oplopen, variërend van 1 dag voor brieven tot wel 10 weken voor brievenbuspakjes. We raden je aan om post naar het buitenland online voor te melden en een verzendlabel aan te maken. Dan heb je geen postzegels nodig.
Is je post of pakket volgens track & trace bezorgd, maar heeft je klant niets ontvangen? Wacht dan toch nog even af. Goede kans dat het bij de buren is bezorgd. Als het e-mailadres van je klant bij ons bekend is, ontvangt je klant een berichtje via de mail en in de PostNL-app. In dat bericht staat ook op welk huisnummer het pakket is bezorgd.
Dan kun je in Mijn PostNL Zakelijk een case aanmaken. Klik daar op de Service & Contact-pagina op de knop ‘ik heb een vraag’. Of zoek je pakket of post op in het zendingoverzicht en klik bij de zending op ‘cases’. Je kunt ook een case aanmaken in de zakelijke PostNL-app.