Menu

Zakelijke post doorsturen

Zo geregeld met de zakelijke doorzendservice

Gaat je bedrijf verhuizen? Is je bedrijf tijdelijk gesloten? Of ontvang je op meerdere adressen post? Met de zakelijke doorzendservice sturen we alle post van je bedrijfsadres of postbus door naar een ander postadres. Dat kan zowel naar het binnen- als buitenland. Zo mis je geen belangrijke post.

Voordelen zakelijke post doorsturen

  • Mis geen belangrijke post voor je bedrijf
  • Eenvoudig je post tijdelijk laten doorsturen
  • Ook naar het buitenland

Hoe werkt het doorsturen van zakelijke post?

We sturen alle post die aan jouw bedrijf geadresseerd is door naar het adres dat je hebt doorgegeven. We sturen je post maximaal twaalf maanden door. Daarna kun je de zakelijke doorzendservice opnieuw aanvragen. Je ontvangt dan van te voren per e-mail een melding dat de doorzendservice afloopt.

Maak je gebruik van een postbus?

Ook als je een postbus hebt, kun je zakelijke post laten doorsturen. Alle post waar je postbusnummer op vermeld staat sturen we door naar het opgegeven adres. Ongeacht de bedrijfsnaam die op de post vermeld staat. Helaas is het niet mogelijk om de zakelijke doorzendservice te combineren met de brengservice.

Post naar het buitenland doorsturen

Wil je post laten doorsturen naar een adres in het buitenland? Ook dat kan. Houd er dan wel rekening mee dat je post een paar dagen later op de deurmat valt. Bekijk de overkomstduur per land.

Wat kost het?

De kosten van de zakelijke doorzendservice hangen af van hoe lang je de post wilt laten doorsturen. En of je post naar het buitenland stuurt. 

Let op: je kunt je post maximaal twaalf maanden laten doorsturen.

Tarieven zakelijke doorzendservice

PeriodeNederland (excl. BTW)EU & rest van de wereld (excl. BTW)
Starttarief – tot 2 weken*€ 38,11€ 64,00
Extra periode - aaneengesloten (per week)€ 19,06 p.w.€ 32,00 p.w.
Losse perioden - niet aaneengesloten**€ 287,37 p.j.-
Doorlopend (jaarlijks verlengen)€ 515,00 p.j.€ 885,00 p.j.

* Bij een doorzendperiode korter dan 2 aaneengesloten weken geldt een minimumtarief van 38,11 euro (excl. BTW).
** Tot maximaal 7 losse periodes, met een totale duur van maximaal 14 weken binnen één jaar.

Welke post sturen we niet door?

Helaas kunnen we in sommige situaties je post niet doorsturen. Dit geldt voor: 
  • Post die groter is dan 38 x 26,5 x 3,2 cm of zwaarder dan twee kilo 
  • Post die wordt bezorgd door andere postbedrijven 
  • Post gericht aan een NAPO-adres 
  • Post die doorgestuurd wordt vanaf een adres in het buitenland 
  • Aangetekende post die doorgestuurd wordt naar een adres buiten Nederland 
  • Ongeadresseerde post (huis-aan-huis) 
  • Koerierszendingen
  • Gerechtelijke brieven

Zo vraag je de zakelijke doorzendservice aan

Je kunt de zakelijke doorzendservice snel en eenvoudig online aanvragen. Doorloop de volgende stappen: 

  1. Houd je PostNL klantnummer bij de hand. Dit nummer heb je nodig bij het aanvragen
  2. Vul je bedrijfsgegevens, klantnummer en het nieuwe adres in 
  3. Kies een periode waarin je jouw post wil laten doorsturen 
  4. Controleer je aanvraag en betaal met iDEAL, creditcard of op klantnummer
  5. Verstuur je aanvraag en ontvang een bevestiging per e-mail en op het adres dat je hebt doorgegeven

Tip: vraag de zakelijke doorzendservice minimaal vijf werkdagen van te voren aan. Zo weet je zeker dat je post op tijd op de mat van je nieuwe adres valt.

Vraag de zakelijke doorzendservice aan

Zakelijk nieuws

Meld je aan voor onze zakelijke nieuwsbrief.

optioneel
optioneel
optioneel
optioneel