Menu

Zakelijke post doorsturen

Zo geregeld met de zakelijke doorzendservice

Gaat je bedrijf verhuizen of tijdelijk dicht? Of ontvang je op meerdere adressen post en vind je dat niet handig? Met de zakelijke doorzendservice bezorgen we de post van je bedrijfsadres of postbus op het adres dat je zelf kiest. Zo mis je nooit belangrijke post.

Zakelijke post digitaal ontvangen? Bekijk de voordelen van de digitale postkamer.

Voordelen zakelijke post doorsturen

  • Mis geen belangrijke post voor je bedrijf
  • Eenvoudig je post laten doorsturen
  • Ook voor post van een postbusadres

Hoe werkt het doorsturen van zakelijke post?

We sturen alle post die aan jouw bedrijf geadresseerd is door naar het adres dat je aan ons doorgeeft. Dit doen we maximaal twaalf maanden. Daarna kun je de zakelijke doorzendservice opnieuw aanvragen. Je ontvangt van tevoren per e-mail een melding dat de doorzendservice afloopt.

Maak je gebruik van een postbus?

Ook als je een zakelijke postbus hebt, kun je zakelijke post laten doorsturen. Alle post waar je postbusnummer op staat, sturen we door naar het opgegeven adres. Ongeacht de bedrijfsnaam die op de post staat. Je kunt de zakelijke doorzendservice niet combineren met de brengservice.

Wat kost het?

De kosten van de zakelijke doorzendservice hangen af van hoe lang je de post wilt laten doorsturen. Let op: je kunt je post maximaal twaalf maanden laten doorsturen.

Tarieven zakelijke doorzendservice

PeriodeTarief (excl. BTW)
Starttarief – tot 2 weken*€ 40,00
Extra periode - aaneengesloten (per week)€ 20,00 p.w.
Losse perioden - niet aaneengesloten**€ 301,75 p.j.
Doorlopend (jaarlijks verlengen)€ 540,75 p.j.

* Bij een doorzendperiode korter dan twee aaneengesloten weken geldt een minimumtarief van €40,- (excl. BTW)
** Tot maximaal zeven losse perioden met een totale duur van maximaal veertien weken binnen één jaar.

Welke post sturen we niet door?

Helaas kunnen we in sommige gevallen je post niet doorsturen. Dit geldt voor:
  • Post die groter is dan 38 x 26,5 x 3,2 cm of zwaarder dan 2 kg 
  • Post die wordt bezorgd door andere postbedrijven 
  • Post gericht aan een NAPO-adres 
  • Post naar het buitenland 
  • Ongeadresseerde post (huis-aan-huis) 
  • Koerierszendingen

Zo vraag je de zakelijke doorzendservice aan

Je kunt de zakelijke doorzendservice snel en eenvoudig online aanvragen. 

  1. Log in op Mijn PostNL
  2. Vul je adresgegevens in
  3. Kies de periode waarin je jouw post wilt laten doorsturen
  4. Controleer je aanvraag en betaal op rekening met je klantnummer
  5. Verstuur je aanvraag en ontvang een bevestiging per post en per e-mail

Tip: vraag de zakelijke doorzendservice minimaal vijf werkdagen van te voren aan. Zo weet je zeker dat je post op tijd op de mat van je nieuwe adres valt.

Vraag de zakelijke doorzendservice aan

Zakelijk nieuws

Meld je aan voor onze zakelijke nieuwsbrief.

optioneel
optioneel
optioneel
optioneel

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Voor vragen over Track & Trace verzoeken wij u te kiezen voor een andere contactoptie.

Direct chatten

We zijn tijdelijk niet bereikbaar via WhatsApp