De voordelen van ophalen bij een PostNL-punt
Je klant heeft het zelf in de hand
Je klanten bepalen zelf wanneer ze hun pakket ophalen. Ze hoeven dus niet thuis te zijn om hun pakket te ontvangen.
Altijd een PostNL-punt in de buurt
Je klant hoeft nooit ver weg om een pakket op te halen. Ophalen kan ook in pakketautomaten. Die zijn 24/7 open.
Makkelijk te koppelen aan je webwinkel
Je voegt deze bezorgoptie simpel toe aan de checkout van je webwinkel, via een plug-in of API.
Hoe werkt pakket ophalen bij een PostNL-punt?
- 1
Voeg de optie toe aan je checkout
Koppel de bezorgoptie ophalen bij een PostNL-punt eenvoudig aan de checkout van je webwinkel via onze plug-in of API. Vragen? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder. Nog geen klant? Maak direct een zakelijk account aan.
- 2
Je klant kiest ophalen bij een PostNL-punt
Bij het afronden van een bestelling in je webwinkel kunnen je klanten deze optie aanvinken. Ze kunnen ook kiezen voor ophalen in een pakketautomaat. Die is meestal 24/7 bereikbaar.
- 3
Je klant haalt het pakket op
De bezorger brengt je pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Daar kan je klant het binnen 1 week ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan sturen we het naar je terug.
Wat kost deze bezorgoptie?
Ben je toevallig hiernaar op zoek?

Keuze in bezorgdag
Laat je klanten zelf bepalen op welke dag wij hun pakket bezorgen.

Dezelfde dag bezorgd

Avondbezorging
Met deze optie kunnen je klanten hun pakketten ’s avonds bezorgd krijgen. Van maandag t/m vrijdag tussen 17.30 en 22.00 uur.